7 redenen waarom Pauwels Sauzen de omzet in de sauzenrayon boost

Koen Torfs

Pauwels Sauzen
Marketing Director

Vandaag vertelt Koen Torfs, marketing director bij Pauwels Sauzen over de cover takeover van de maart editie in Gondola Magazine. 

Koen, hoe kijken jullie naar de start van het seizoen? 

De start van het seizoen laat voorlopig nog een beetje op zich wachten. De weergoden zijn ons nog niet zeer gunstig gezind geweest. Het is dus jammer genoeg nog geen echt BBQ-weer, maar we hopen op een zonnige periode. Wel hebben we alle vertrouwen in het aankomende seizoen. Sinds begin dit jaar hebben we namelijk een zeer brede distributie kunnen bekomen. Dit zijn positieve stappen die noodzakelijk zijn om onze grote ambities waar te kunnen maken.  

Wat zijn jullie grote ambities voor de zomer? 

Recent voegde Pauwels een nieuwe smaak toe aan haar assortiment, Citroenmayonaise, een volle romige Mayonaise met een frisse toets van citroen. Naast citroen verrast deze saus met een bijkomend zuurtje van limoen. Deze saus is dan ook de ideale smaakmaker bij een slaatje, de wekelijkse portie friet en dat lekkere visgerecht. Kortom, Pauwels Sauzen blijft verder bouwen aan haar merk. Aan het enthousiasme van de consument te horen, verwachten we dit jaar een mooie groei te realiseren. Pauwels is dan ook vastberaden om te blijven investeren in het merk en zal komende periode nieuwe verpakkingen en smaken introduceren. Het staat dan ook vast dat de sauzen voor de nodige dynamiek en kleur zullen zorgen in het rayon, zodat iedereen overal kan genieten van de sauzen. 

Kunt u ons iets meer vertellen over de voorkant van de cover in het Gondola Magazine van maart

Pauwels Sauzen
©

Pauwels Sauzen

  • Bij Pauwels zitten we niet stil. Met een goed gevuld boodschappenlijstje en een sterk marketingplan trekken we richting de supermarkt. Nu één van de belangrijkste momenten, het BBQ-seizoen, eraan komt bereiden we ons dan ook goed voor. Andalouse is hierbij een saus die op geen enkele BBQ mag ontbreken, zacht, smeuïg en toch pittig, een kruidige saus die van elke BBQ een waar feestje maakt.

  • De cilindervormige tube die afgebeeld wordt op de cover volgt perfect de vorm van de handpalm wanneer de tube in gebruik is, waardoor onze tubes zeer gebruiksvriendelijk zijn. De geringe dikte van de tubewand in combinatie met een flexibel antilekmembraan in de dop zorgt er bovendien voor dat de saus uitstekend gedoseerd kan worden.

  • Pauwels werd in 1909 opgericht in België. Tot op de dag van vandaag worden onze producten nog steeds in België geproduceerd. Dit is iets waar we trots op zijn en wat we dan ook graag uitdragen op onder andere onze verpakkingen. 

  • Wij bieden onze klanten vernieuwende sauzen aan die zich onderscheiden in het rayon door smaak, structuur en de geanimeerde verpakking. Elke saus heeft dan ook zijn eigen frietmannetje dat zichtbaar op de verpakking staat. De animaties en de vele kleuren zorgen ervoor dat het gamma zich esthetisch weet te onderscheiden in het rek.

Wat staat op de achterkant van de cover? Hoe jullie de retailers en winkeliers ondersteunen?  

Pauwels Sauzen
©

Pauwels Sauzen

In de aanloop naar het BBQ-seizoen zet Pauwels stevig in op ondersteunende acties om zijn naamsbekendheid verder te vergroten. Zo zullen we te horen en te zien zijn op radio en TV en gaan we een optimale samenwerking aan met de supermarkt (1). We organiseren namelijk in-store tastings (2) en er zullen ook inspirerende activeringsacties met POS-materiaal opgezet worden (3). Daarnaast zorgen we voor extra online ondersteuning bij promo’s (4), terwijl een digitale campagne en smaakvolle content op sociale media voor inspiratie moeten zorgen (5). De consument zal het merk online geregeld tegenkomen. Zo doen we beroep op 8 bekende influencers die de sauzen van Pauwels bij hun volgers onder de aandacht brengen en zijn er een aantal BV’s en koks onder de trouwe fans die regelmatig hun voorkeur uitspreken voor de onderscheidende structuur en smaak van Pauwels (6). De consument zal het merk ook vaker in het straatbeeld tegenkomen met billboards van 20m² en posters en digitale schermen rond de supermarkt (7). De aanwezigheid van onze sauzen zorgt ervoor dat mensen in contact komen met Pauwels en in de winkel eerder onze sauzen in het winkelmandje leggen.

Waarom vonden jullie het belangrijk om de covertakeover van het Gondola Magazine te reserveren net voor de start van het BBQ-seizoen?   

Het BBQ-seizoen is één van de drukste momenten voor ons als sauzenfabrikant. Het is dan ook belangrijk om net voor de start van het seizoen maximaal in te zetten op naamsbekendheid en ondersteunende acties.  

Wat waren de eerste reacties op jullie cover takeover? 

We hebben al veel leuke reacties gekregen op onze cover takeover, zowel intern als extern. Je kan er dan ook niet naast kijken. 

Expert Gondola Media aan het woord:

Elke editie hebben we maar 1 cover takeover beschikbaar, wat het heel exclusief maakt. De cover takeover zorgt voor maximale visibiliteit, want iedereen heeft deze pagina gezien en het blijft meestal met de bovenkant naar omhoog liggen op het bureau van de beslissingsnemers bij de retailers.

Thijs Devos

In de maart editie zette Pauwels Sauzen met de cover takeover enkele elementen heel duidelijk in de kijker. 

  1. Naast de packshot (die zin doet krijgen in BBQ) werd er ook heel duidelijk verwezen naar de Belgische oorsprong.

  2. Nog aan de voorkant zien we de quote “klaar voor het BBQ-seizoen?” en het frietmannetje dat ons verzekerde dat hij en Pauwels Sauzen alvast klaar zijn voor het seizoen.

  3. Dat ze er klaar voor zijn werd ook heel duidelijk gesteld op de achterkant van de cover. Daar geeft Pauwels Sauzen 7 redenen waarom ze de omzet in de sauzenrayon van de retailers zullen boosten.

  4. Afsluiten doen ze met een call to action en een duidelijk overzicht van de range.

Ben je graag op de hoogte van de thema’s in de volgende edities? Neem contact op met Thijs en bekijk hoe we de toegevoegde waarde van uw merk kunnen pitchen aan alle inkopers op de hoofdkantoren en de zelfstandige winkeleigenaars.

Meer info?

Wenst u meer info te krijgen? Contacteer dan Thijs Devos: t.devos@gondola.be