Juttu verovert heel België

Juttu, het lifestyle concept van A.S. Adventures, opent in maart een nieuw filiaal in Brussel, tegelijkertijd lanceert het zijn Franstalige webshop. Niet veel later volgt ook een winkel in Gent. Het is overduidelijk, het lifestyle concept verovert binnenkort heel België.

 

Juttu, Fins voor 'verhaal' of 'anekdote', is een innovatief winkelconcept dat het Belgische Retail Concepts, ook het huis achter A.S Adventure,  ruim twee jaar geleden op de markt introduceerde. In deze ruime, lichte concept stores vindt de consument in vijf eigenzinnige lifestyle corners een zestigtal kleding- en decoratiemerken. “Elk merk is zorgvuldig geselecteerd om z'n kwaliteit, frisse design, verhaal én visie”, vertelt het bedrijf. Juttu zet in op lokale én internationale merken: ArmedAngels, Fabienne Chapot, CÎME, Hadithi, La Favo, Makia, O MY BAG, Sofie Schnoor, Yoni ...  Naast fashion en decoratie is er ook een foodcorner voorzien.

 

Een flagship store die Juttu en A.S. Adventure verenigt in Brussel

 

Na eerdere winkels in Antwerpen, Brugge en Roeselare, strijkt Juttu begin maart neer in Brussel. Het bedrijf gebruikt daarvoor het vroegere pand van Marks & Spencer in de Guldenvlieslaan.

 

"De nieuwe shop in Brussel is uniek door zijn locatie en omvang", vertelt Vicki Pyliser, woordvoerder van Juttu. "In het karaktervolle pand waar voorheen Marks & Spencer huisde, is Juttu voor het eerst samen met A.S. Adventure op één plek gevestigd. Toch blijven de twee concepten duidelijk gescheiden, elk met hun eigen identiteit. Beneden en op de gelijkvloerse verdieping kuier je door de vertrouwde A.S. Adventure winkel, op de eerste verdieping ontdek je de nieuwe Juttu shop." Die winkel sterkt zich uit over een oppervlakte van 1.400m2.

 

Een ander nieuwtje: het CHYL café. Consumenten kunnen genieten van een gezonde, vernieuwende keuken waarin seizoensproducten de hoofdrol spelen. CHYL café biedt daarnaast een waaier van gluten- en lactosevrije gerechten aan, zelfs vegetarische en veganistische bereidingen behoren tot het gamma.

 

Franstalige webshop

 

Tegelijk met de nieuwe winkel in Brussel gaat de Franstalige website en -shop vanaf begin maart online. “Zo groeit Juttu echt uit tot een nationaal concept en kunnen ook  Franstalige klanten van het inspirerende aanbod en de unieke shopbeleving proeven”, klinkt het.

 

Gent

 

En alsof dat nog niet genoeg is, opent het bedrijf op 16 maart een winkel in Gent. “Juttu opende in de afgelopen twee jaar drie shops, in Antwerpen, Brugge en Roeselare. In maart komen daar op korte tijd twee nieuwe adressen bij. Na de opening in onze hoofdstad begin maart, zullen we op 16 maart in Gent de deuren van de vijfde Juttu store openen. Gent is een hippe stad met een oog voor mooie, unieke merken mét een verhaal. We zijn er dus van overtuigd dat Juttu er warm onthaald zal worden", vertelt Vicki Pyliser van Juttu.

 

Net als in de andere stores zal Juttu ook in de nieuwe shops in Gent en Brussel meermaals per seizoen een aantal creatieve ontwerpers in de schijnwerpers zetten. Die mogen experimenteren met een eigen pop-up space in de winkel. Vanaf de opening tot midden april kunnen klanten bijvoorbeeld het Belgische duurzame sportmerk voor vrouwen, Pure by Luce, ontdekken. En van midden april tot midden juli is het de beurt aan Cycleur de Luxe, een kwaliteitsvol schoenenlabel geïnspireerd door de Belgische wielerscène en -geschiedenis.

 

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be

categorie: 

Side banner - Ingenico ePayments

Laatste productlanceringen