H&M zou werken aan een online multimerkenplatform dat half april gelanceerd wordt. Codenaam van het project: P12. Meer dan 60 merken zouden al een akkoord gesloten met het bedrijf.

Volgens de Zweedse website Breakit.se is H&M volop bezig met de lancering van een online multimerkenplatform dat half april moet gelanceerd worden. In het kader van dat project zou het Zweedse bedrijf al een overeenkomst hebben met 60 bedrijven die er merkproducten willen aanbieden tegen een voordelige prijs. H&M omschrijft het intern als een "stijl- en koopjesparadijs".

Op dit moment werken een honderdtal mensen in het geheim aan het project, waar een investering van zo'n 50 miljoen euro mee zou gemoeid zijn. H&M is niet bereid om commentaar te geven op het nieuws, maar P12 ligt wel in lijn met de aanpak van het bedrijf, die de klemtoon legt op digitaal. Nadat het bedrijf teleurstellende resultaten optekende, maakte het bekend dat het verkooppunten zou sluiten en minder nieuwe winkels zou openen dan voorzien.

Eerder al kondigde H&M zijn entree aan op het platform Tmall van Allibabe, net als de lancering van Nyden, een jongerenmerk dat enkel via het net bereikbaar is.