Feestdagen: de trends in de e-commerce

Volgens een onderzoek die door BeCommerce is verricht onder 425 e-shops (80% van de Belgische e-commercemarkt) verwachten de Belgische onlineretailers tijdens de feestdagen een omzet van 216 miljoen euro te behalen. Dit zou overeenkomen met 14,8% van de totale omzet van de sector (geschat op 1,46 miljard euro in 2012). In 2011 bedroeg de omzet tijdens de feestdagen 190 miljoen euro, ofwel 14% van de jaaromzet.

 

Om de onlineverkoop tijdens de feestdagen te bevorderen, nemen de e-retailers hun toevlucht tot het optimaliseren van hun positionering op zoekmachines (44%), speciale reclameacties (39%) en e-mailingscampagnes (39%).

 

De e-shopper wil de drukte vermijden

 

De klant die via het web koopt wil vooral de drukte (83%) en stress in de winkels vermijden, maar hij wil ook zijn aankopen doen wanneer het hem uitkomt en dus niet onder tijdsdruk (61%). Hij is van mening dat dit een handige manier is om te shoppen (56%) en hij wil tijd besparen (44%).

 

Mode, het meest gekochte internetartikel

 

De meest gevraagde onlineproducten zijn modeartikelen en -accessoires (55%), speelgoed (22%), software (22%) en multimedia / elektronika (18%).

Auteur: 

Gondola Magazine

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen