Gondola Juillet 2011

Developed Records: 

We need you!

Franchise is één van de voornaamste hoekstenen van de Belgische retail. Als we te raden gaan bij Unizo wordt er ons verteld dat de formule steeds populairder wordt, maar dat de rentabiliteit onder invloed van verschillende factoren daalt. Maar dat zijn cijfers en analyses die ver van de winkelvloer zelf in statistieken en rapporten worden gegoten. Daarom wilde Gondola de franchisenemer liever recht in de ogen kijken en vragen waarom hij of zij ooit begonnen is als franchisenemer. We werden met onze neus op de feiten gedrukt: het enthousiasme, de tomeloze inzet, het doorgaan ondanks eventuele tegenslagen, de persoonlijke omgang met personeel en klanten,... maken dat franchise, of welke naam er ook op deze formule wordt geplakt, iets naar de retail brengt waar geen centraal gestuurd concept tegenop kan: menselijkheid.


Résumé du magazine

Acteurs:
  • Valvert, l’eau à l’état belge
  • Coca-Cola passe au vert
  • La déclinaison “Tip Top”
  • Kinder révèle une surprise de taille!
  • Dossier culinary
Les Faits:
  • Info Frais
  • Franchise, le moteur du marché?
Le Marché:
  • Dossier café glacé
  • Dossier gels douche
  • Dossier petcare
  • C’est nouveau!
  • Brands
  • Check-out
Les Métiers:
  • Vins mousseux
  • In-store corner
  • Magasin du mois
  • Gondola Jobs
  • Les rendez vous
Zone Libre:
  • Consumetrics
  • Publiart
  • Coup d’oeil au caddy
Bord-Bia - FR - SIDE