Steeds meer Belgen kiezen voor verse, lokale of biologische producten. Om hun cliënteel te verleiden zetten supermarkten daarom in op de ontwikkeling van innoverende concepten en houden ze verschillende wapens achter de hand om de nieuwsgierigheid van shoppers te prikkelen. Zo stimuleren ze bijvoorbeeld de vijf zintuigen van de klant, creëren ze beleving, informeren ze over de oorsprong van producten of geven ze meer info over traceerbaarheid. Kom op 11 maart om meer te weten te komen over de nieuwe inspiratiebronnen van de retailers! We ontvangen er de belangrijkste spelers uit de sector.

Programma

  • 13u00 : Ontvangst
  • 13u30 : Hoe ziet de vers markt er vandaag de dag uit? (Davy Van Raemdonck, GfK
  • 14u00 : Merken bouwen in vers. Hoe kijkt een merken topexpert naar deze categorie? (Thierry Cattoir, CEO, Remarkable
  • 14u30 : Welke beleving zoeken consumenten in vers? En hoe kunnen merken daarbij helpen? (Filip Fontaine, Algemeen Directeur, VLAM
  • 15u00 : Merken bouwen in de kaasrayon. A-merken vs Private label (Philip Tanghe, Commercial Director, Savencia
  • 15u30 : Koffiepauze 
  • 16u00 : Innovatie in de verscategorie. Het concept Fresh Atelier (Lieven Vanlommel + Delhaize
  • 16u30 : Hoe maak je van varkensvlees een sterk merk? (Pascal Anteunis en Dries Vanstraelen, Njomly)Het succesverhaal van duroc d‘olives (Duroc D'olives
  • 17u00 : Vers in supermarkt: Welke trends en innovaties verwachten we? Ronde tafel/Panelgesprek: Alvo, Spar, Bio Planet, Carrefour, Delhaize, Intermarché, Färm
  • 17u30 : Drink