De Franse groep Casino heeft via Franprix de krachten gebundeld met L’Oreal om een uniek stadsconcept te lanceren. Het resultaat? Twee Parijse winkels die hun deuren openen onder de naam ‘…le drugstore parisien’. Het nieuwe concept focust vooral op beauty, welzijn en geneesmiddelen, maar biedt daarnaast ook talrijke diensten aan zoals afhaalpunten, ruimtes voor lichttherapie en laadpunten voor smartphones. 

“Met ‘… le drugstore parisien’ beantwoorden we aan de nieuwe verwachtingen van consumenten uit metropolen. We zijn er trots op dat we dit nieuwe concept dat voortkomt uit een unieke samenwerking met L’Oréal, vandaag mogen voorstellen. Deze samenwerking bewijst dat grote bedrijven ook in staat zijn om samen unieke, originele plaatsen te bedenken en te creëren die in lijn liggen met de moderne levenstijlen van mensen uit de stad", vertelt Jean-Charles Naouri, voorzitter van de Casino Group.

 

 

 

Beauty, welzijn en geneesmiddelen

Afgelopen weekend openden twee ‘….le drugstore parisien’ hun deuren in Parijs in de rue de la Chaussée d’Antin en de rue du Bac. Consumenten vinden er naast schoonheidsproducten, geneesmiddelen en welzijnsproducten ook naaigerei, ‘toffe’ accessoires en een klein assortiment van gezonde snacks. Verschillende merken van de L’Oréal groep (L’Oréal Paris, Maybelline, Garnier,…) zijn er verkrijgbaar, net als enkele exclusieve, professionele merken.

Diensten

De nieuwe winkels zijn ook voorzien van de nodige services die specifiek gericht zijn op shoppers uit de stad: gratis WI-FI, laadpunten voor smartphones, waterfonteinen, schoenpoetsmachines, lavabo’s en kaptafels, droogkuis, afhaalpunten,  ruimtes met lichttherapie, sleuteluitwisseling, levering binnen het uur via GLOVO (voor bepaalde producten),…

Tot rust komen in het drukke Parijs

De winkels zijn 7 dagen op 7 open van 10u tot 24u (zondag van 11u tot 20u). Bovendien zijn ze een dag per maand 24u open waarbij Parijzenaars kunnen genieten van exclusieve events en welzijns diensten. “Al verschillende jaren proberen we om een grotere affiniteit te creëren tussen buurtwinkels en klanten overal ter wereld”, legt Jean-Paul Mochet, directeur voor buurtwinkels van de Casino Group. “In de steden hebben we vooral gelet op de nieuwe manieren waarop we tijd en ruimte kunnen inzetten, die zorgen er namelijk voor dat het consumentengedrag radicaal veranderd. De lijnen tussen werk, cultuur en plezier vervagen steeds meer, waardoor een nieuwe manier van leven ontstaat. In die context hebben inwoners uit de stad steeds meer nood aan aangepaste producten en diensten die hun leven gemakkelijker maken. Dat is dan ook het doel dat we in ons achterhoofd hielden bij de oprichting van ‘…le drugstore parisien’. Het is een unieke, rustige plaats waar genot, plezier en welzijn hoogtij vieren temidden van het drukke leven in de hoofdstad”.

“We zijn erg verheugd en trots om deel te mogen uitmaken van deze ‘start-up’ samenwerking met de Casino Group, die bewijst dat de relaties met onze retailers heruitgevonden kunnen worden op een manier die innovatief, constructief, maar vooral voordelig is voor onze consument, zolang die altijd onze topprioriteit blijft”, besluit Hervé Navellou, CEO van L’Oréal Frankrijk.