In Dordrecht opent komende donderdag een Leen Bakker-winkel die volledig ingericht is volgens het nieuwe concept. De keten wil klanten zo meer inspiratie, beleving en service bieden. Eerder dit jaar werd het concept ook al succesvol uitgerold in het Belgische Ternat en nu voor de eerste keer ook in Nederland.

Vanaf donderdag 14 maart zullen klanten bij Leen Bakker in het Nederlandse Dordrecht kunnen winkelen in een nieuwe moderne, industriële setting: een omgeving met betonnen vloeren, metalen stellingen, warme sfeerverlichting en decoratieve wanden. De winkel oogt open en ruim, waardoor consumenten producten gemakkelijker kunnen vinden en met elkaar kunnen combineren. Daarnaast werd ook het winkelparcours lichtelijk gewijzigd. Zo kunnen klanten bij het binnenkomen voortaan eerst kennismaken met de nieuwste trendcollecties, die om de drie maanden worden aangepast. Dieper in de winkel kunnen shoppers zich dan weer laten inspireren door de nieuwste woon- en slaapkamertrends.

Dordrecht is de eerste stad in Nederland waar de nieuwe winkelformule wordt ingevoerd, al werd het concept begin dit jaar ook al uitgerold in het Belgische Ternat. Of het concept ook zal worden uitgebreid naar de rest van Nederland is voorlopig nog afwachten. “Het concept zal dit jaar eerst nog verder getest worden. Daarna wordt bekeken hoe de formule wordt uitgerold in de overige winkels”, verklaart Leen Bakker.

De Nederlandse woonwinkelketen die in 2017 werd overgenomen door Gilde Equity Management, heeft zo’n 170 vestigingen verspreid over Nederland, de Antillen en België.

Foto's: vernieuwd Leen Bakker-concept in Ternat.

Erwin Vandenbosch