Jean-Jacques Velkeniers, hoofd van de Business Unit West-Europa bij AB InBev, heeft besloten om het bedrijf te verlaten vanaf 31 december 2018 en op zoek te gaan naar nieuwe uitdagingen. Dat maakte AB InBev vandaag bekend. Fabio Sala, hoofd van Business Unit Zuid-Europa, zal hem opvolgen.

Jean-Jacques startte in 1999 in het bedrijf en leidde de laatste drie jaar AB InBev’s West-Europese Business Unit. Voordien bekleedde hij verschillende leidinggevende posities in de brouwerij, zoals marketing directeur BeNeLux en Frankrijk, marketing directeur in het Verenigd Koninkrijk en vice-president marketing Europa. Toch besluit Velkeniers nu om de handdoek in de ring te gooien en nieuwe uitdagingen buiten het bedrijf te zoeken.

“19 fantastische jaren bij AB InBev!  Het was een ongelooflijke reis waarbij ik enorm veel heb geleerd. Ik heb besloten het bedrijf vaarwel te zeggen om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Zowel professioneel als persoonlijk heb ik nog heel wat ambities die ik wil waarmaken. Ik zal altijd en overal de grootste supporter en ambassadeur blijven van AB InBev, van haar mensen en van haar merken", vertelt Jean-Jacques Velkeniers.

Fabio Sala, op dit moment aan het hoofd van AB InBev Business Unit Zuid-Europa, zal hem vanaf 31 december 2018 opvolgen. Nog tot eind dit jaar zullen Velkeniers en Sala bovendien samenwerken om zo een vlotte overgang te garanderen, benadrukt AB InBev.

 “We zullen Jean-Jacques missen", reageert Stuart Macfarlane, zone president Europa. "Dankzij zijn passie, zijn energie en zijn engagement om het bedrijf te laten groeien creëerde hij een impressionant nalatenschap. Hij centraliseerde onze media-aankopen binnen Europa en hij lanceerde Jupiler 0.0 en Pure Blonde by Jupiler, merken die een nieuwe dynamiek hebben gegeven aan de biercategorie. Jean-Jacques kon samen met zijn team de laatste drie jaren fantastische resultaten voorleggen in de Business Unit West-Europa.”