Coca-Cola lanceert op Pukkelpop zijn nieuwe design van het populaire 250ml-flesje. Met ludieke slogans als "I am 100% recyclable" wil het bedrijf festivalgangers aansporen om meer te recycleren. 

“Please recycle me”, "I am 100% recyclable” of “Drink. Recycle. Repeat”. Met deze ludieke slogans op zijn vernieuwde 250ml-flesjes (Coca-Cola Original Taste, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light taste) wil Coca-Cola festivalgangers aansporen om meer te sorteren. De flesjes zullen niet alleen verkrijgbaar zijn op Pukkelpop, maar zullen ook twee maanden lang in de supermarkt en on the go shops liggen. 

“Met deze actie willen we onze focus op sorteren en recycleren nog meer kracht bijzetten”, vertelt Céline Van den Rijn,  marketing director van Coca-Cola in België. “Het maakt ook deel uit van ons actieplan rond duurzaamheid, genaamd ‘Dit is vooruit’, waarbij we er ondermeer naar streven om tegen 2025 al onze verpakkingen in te zamelen. We willen hierbij onze merken gebruiken om iedereen te stimuleren om altijd te sorteren, dus ook op festivals.”

‘Drink.Recyle.Win’ en de Coca-Cola riskja

Coca-Cola heeft al een lange geschiedenis met recycleren op festivals, zeker op Pukkelpop, klinkt het. "Zo waren we onder meer initiatiefnemer van ‘bekers voor een bon’, waarbij festivalgangers in ruil voor een aantal ingeleverde festivalbekers of -flesjes een drankbonnetje krijgen. Een systeem dat nog steeds goed werkt, trouwens", vervolgt Céline Van den Rijn.

Daarnaast konden festivalgangers deze zomer ook terecht bij de Coca-Cola stand “Drink.Recycle.Win” waar ze, in ruil voor een leeg flesje, konden deelnemen aan activiteiten waarmee ze leuke goodies van gerecycleerd materiaal konden winnen. Of konden milieubewuste feestvierders zich met een 100% gerecycleerde Coca-Cola riksja van de camping naar het festivalterrein laten voeren.