Carrefour België en UntieNots, specialist in promoties en klantenbinding via artificial intelligence, slaan de handen in elkaar. Samen rollen ze de Bonus Challenges uit, een tool die klanten met een Carrefour Bonus Card via artificiële intelligentie en een gamification mechanisme helpt om meer getrouwheidspunten te winnen.

Sinds 7 januari 2019 kunnen Belgische Carrefour-klanten die een getrouwheidskaart bezitten, deelnemen aan de Bonus Challenges. Dat is gebaseerd op de technologische oplossing voor gepersonaliseerde promoties 'Loyalty Challenge', ontwikkeld door UntieNots. Concreet maakt de oplossing gebruik van artificiële intelligentie en wordt het gekoppeld aan een gamification mechanisme om doelgerichte promotionele uitdagingen te sturen die perfect zijn afgesteld op de smaak en interesse van de klant.

Concreet kan de klant kiezen uit 10 van de 20 gepersonaliseerde challenges die hem worden aangeboden. Vervolgens moet hij binnen enkele weken een bepaald bedrag spenderen aan zijn favoriete merken, en dat tijdens een of meerdere transacties, om zo meer getrouwheidspunten te krijgen. Na elke aankoop, groeit de challengesmeter. Het doel? De 3 “vergoedingsstadia" doorlopen.

“De prioriteit van Carrefour België blijft altijd klantentevredenheid. Om dat te bereiken werken we aan gepersonaliseerde en relevante communicatie en promotiecampagnes. De laatste jaren zijn we erin geslaagd om klanten 100% gepersonaliseerde promoties aan te bieden die perfect zijn afgesteld op de voorkeuren en behoeften van elke klant. We zijn dan ook enthousiast dat we deze ludieke en handige promotietool kunnen aanbieden om de klantengetrouwheid te verbeteren en de relatie met de klant te versterken. De set-up van de oplossing was erg gemakkelijk voor ons team en werd in een recordtijd uitgevoerd door het team van UntieNots“, verklaart Olga Khoubaeve, hoofd van customer engagement bij Carrefour.

Hoewel UntieNots al langer samenwerkt met grote distributiegroepen uit Frankrijk, Brazilië, China, Argentinië, Italië en Tunesië, om hen dankzij zijn A.I.-oplossing te helpen met hun problematiek rond de personalisering van hun fysieke winkels, is dit de eerste internationale uitrol van Loyalty Challenge. “Deze samenwerking vormt een ware mijlpaal voor de ontwikkeling van onze start-up en illustreert de schaalbaarheid en het belang van deze oplossing die gericht is op retail spelers, en dat slechts 18 maanden na zijn oprichting”, benadrukt het bedrijf.

“We zijn erg blij en fier dat Carrefour België met ons in zee wou gaan. Deze nieuwe samenwerking met de Carrefour Group biedt ons de mogelijkheid om onze Loyalty Challenge-oplossing aan te bieden buiten de typische retailcontext in Frankrijk. Deze lancering illustreert ook onze capaciteit om onze oplossing met succes uit te rollen in een nieuw taalgebied en dat in minder dan 4 weken”, besluit Zyed Jamoussi, medeoprichter van UntieNots.