Albert Heijn opent vandaag zijn nieuwe winkel in Kuringen en geeft daar de aftrap van zijn nieuwe versconcept. Het versconcept, dat in Nederland uitvoerig getest werd, biedt extra veel verse producten verspreid over de hele winkel en zal uitgerold worden in alle nieuwe winkels. En de retailer ziet het groots: “We willen uitgroeien tot de nummer 1 in vers”.

Vandaag opent Albert Heijn zijn 43ste vestiging in Kuringen en dat doet de retailer in stijl: Albert Heijn pakt vandaag namelijk uit met zijn grote versconcept dat het al eerder gelanceerd had in Nederland. Klanten vinden in de winkel voortaan een extra groot assortiment aan verse producten en dat op verschillende plaatsen in de winkel. Zo werd het aanbod groenten, fruit, bloemen en planten flink opgekrikt. En doet ook de bakkerij en de markthal, waar klanten verse producten vinden voor het ontbijt de lunch of de borrel, hun duit in het zakje. Er zijn bijvoorbeeld meer verse bereide maaltijden en salades. Daarnaast is er ook een lange toog voor kaas, charcuterie en borrelhapjes aanwezig in het filiaal. "Door ons versconcept door te trekken naar de Belgische markt, weliswaar met een aangepast Belgisch assortiment, willen we consumenten overtuigen dat Albert Heijn de plaats bij uitstek is voor verse producten. We willen met andere woorden dat klanten die op zoek zijn naar lekkere verse producten automatisch voor Albert Heijn kiezen", verduidelijkt Ann Maes, woordvoerster van Albert Heijn, aan Gondola. 

De nieuwe winkel in Kuringen, die gelegen is in de Schampbergstraat 22b,  wordt uitgebaat door franchisenemers Kenny de Vries en Desiree Speth en strekt zich uit over een oppervlakte van 1.600m2 . De helft daarvan is gewijd aan verse producten. “Dat benadrukt nog maar eens hoe belangrijk verse producten voor ons zijn." Daarnaast speelt ook duurzaamheid een belangrijke rol in het versverhaal van Albert Heijn. Zo maakt de retailer bijvoorbeeld gebruik van de dry misting techniek waarbij groenten en fruit beneveld worden zodat de producten langer vers blijven. “Op die manier proberen we de plastic verpakkingen zoveel mogelijk te vermijden, al is dat natuurlijk niet overal mogelijk. Plastic verpakkingen dragen immers bij tot een langere houdbaarheid niet alleen in de winkel, maar ook bij de klanten thuis. En dat is een aspect dat vandaag nog vaak vergeten wordt”, aldus Ann Maes.

Dat de retailer zijn versconcept nu ook uitrolt in ons land, gebeurt niet zomaar. Albert Heijn koestert namelijk grote ambities in ons land: “We willen uitgroeien tot de nummer 1 in vers”, aldus Luc Baets, General manager van Albert Heijn België. “Onze klanten houden van vers - maar ook van Hollandse prijzen, een verrassend assortiment en persoonlijke service. Die combinatie bieden we onze klanten: elke dag, in al onze winkels. Wat deze winkel bijzonder maakt, is dat het assortiment van verse producten nog breder is. Onze klanten vragen dat en we zijn trots daar op in te spelen.”

Dat er ook nog andere kapers op de kust zijn die de beste willen zijn in vers, is volgens Albert Heijn geen probleem. “Wij gaan simpelweg bewijzen aan onze klanten dat we de beste zijn in vers”, reageert Ann Maes vastberaden. “Uiteindelijk is het de consument die het laatste woord heeft en ligt de keuze dus ook bij hem. Maar wij willen hem overtuigen met een volledige ervaring dankzij een groot versaanbod dat wordt doorgetrokken in heel de winkel."

3 nieuwe winkels dit jaar

En dat is niet alles. Eerder kondigde Albert Heijn al aan dat het de ambitie heeft om 30 tot 50 nieuwe winkels te openen en die belofte komt Albert Heijn nu na. Ann Maes bevestigde aan Gondola dat er dit jaar nog 3 nieuwe winkels zullen openen. De eer is weggelegd voor Rijkevorsel dat er in de week van 8 juli een Albert Heijn-winkel bij krijgt. Na de zomer is het uiteindelijk de beurt aan Genk en Deurne. “Alle nieuwe winkels zullen trouwens uitgerust worden met het nieuwe versconcept. Kuringen vormt dus echt de start van onze grote uitrol van het nieuwe versconcept, besluit Ann Maes.