Coolblue België behaalde in 2017 een recordomzet van 311 miljoen euro, ofwel een stijging van 27% ten opzichte van 2016. Dat heeft het bedrijf te danken aan continue investeringen. Zo opende het bedrijf vorig jaar niet alleen een eigen Belgische bezorgdienst, maar lanceerde het ook een Franstalige website en klantenservice. 

Coolblue België heeft zijn jaarresultaten voor 2017 vrijgegeven. Het e-commercebedrijf behaalde een recordomzet van 311 miljoen euro, goed voor een stijging van 27% ten opzichte van 2016. De winst groeide mee met 32% en ook de klanttevredenheid steeg tot een ongekend hoge NPS van 70.

“Deze sterke resultaten zijn een direct gevolg van Coolblue’s strategie: continu investeren in haar klantproposities”, benadrukt de Nederlandse e-tailer. Zo richtte Coolblue zich afgelopen jaar op het zuiden van ons land en lanceerde het een Franstalige website en klantenservice. Daarnaast startte het e-commercebedrijf ook met zijn eigen bezorgdienst in België. Inmiddels telt CoolblueBezorgt al ruim 40 bestelwagens, 75 bezorgers en 2 depots in Antwerpen en Gent. Ook investeerde het bedrijf vorig jaar stevig in zijn medewerkers. Zo werden er 185 nieuwe Coolblue’ers aangenomen en verhuisde het hoofdkantoor naar een splinternieuw, groter pand in Berchem.

CoolblueFietst beschikbaar vanaf het derde kwartaal

Ook dit jaar zet Coolblue sterk in op het nog verder verbeteren van haar klantproposities. Daarom lanceert het bedrijf vanaf het zijn bezorgdienst CoolblueFietst vanaf het derde kwartaal in België. Die bezorgservice per fiets ging eerder dit jaar al van start in Nederland en was naar eigen zeggen de meest pakketvriendelijke bezorgdienst en zijn grootste innovatie ooit. Daarnaast zal ook CoolblueBezorgt beschikbaar zijn in Franstalig België, waarvoor er speciaal enkele lokale depots zullen worden geopend.