Vorig jaar kende de e-commercemarkt in België een groei met slechts 6%. Een ééncijferig groeipercentage dus, terwijl de markt de voorbije jaren altijd een tweecijferige groei kende. Meer nog: in het vierde kwartaal viel de markt bijna stil. In Wallonië was er zelfs sprake...
maandag 18 maart 2019
De totale omzet van EU cross-border e-commerce (exclusief de reissector) is vorig jaar met zo’n 13% gestegen tot 95 miljard euro. Daarvan werd 55% gegenereerd door spelers uit de Europese Unie. De niet-Europese retailers, waarvan Amazon uitgesproken de dominantste is...
vrijdag 15 maart 2019
Waar gaan we heen met de Belgische economie? Grondstoffen ontginnen we al niet meer sinds de sluiting van de steenkoolmijnen, wat het einde van de zware industrie inleidde. Productie was de volgende die afscheid nam van Belgisch grondgebied, vluchtende naar landen met een...
woensdag 13 maart 2019
Dior test de nieuwe augmented reality-filter op Instagram en laat gebruikers van het platform zo toe om virtueel de ‘DiorSoLight’-zonnebril uit te proberen. De Franse modeketen is één van de eerste in haar branche die experimenteert met de nieuwe augmented...
woensdag 13 maart 2019
Vorig jaar shopte de Belg voor 10,67 miljard euro online. Een nieuw record, al is de omzet maar met 6% gestegen ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce Market Monitor. ‘Vliegtuigreizen en accommodatie’ blijft de populairste categorie....
woensdag 13 maart 2019
bol.com heeft haar huidige schoenassortiment verviervoudigd sinds de lancering in september vorig jaar: zo liep het aantal schoenen inmiddels op tot 140.000 stuks. Dit resultaat is grotendeels te danken aan de samenwerking met verschillende verkooppartners van modeschoenen...
dinsdag 12 maart 2019
Consumenten met een Select-abonnement, een bezorgabonnement, van het Nederlandse bol.com genieten extra korting op verschillende producten. De e-commercegigant voert hierrond momenteel een test uit. Vorige week nog kregen Select-leden een enquête in hun mailbox met de...
vrijdag 08 maart 2019
Amazon is van plan om al zijn 87 pop-up stores te sluiten. In april zou dat plan werkelijkheid moeten worden. Daarnaast wil het zijn bookstores en 4-star stores die hoogwaardige items aanbieden, uitbreiden.   Op Amerikaanse bodem ziet het ernaar uit dat...
donderdag 07 maart 2019
De omzet van de detailhandel was in Nederlander in het vierde kwartaal van 2018 3,2% hoger dan een jaar eerder. Deze groei ligt in de lijn met de cijfers voor het hele jaar. De stijging van de omzet van de internetverkopen is veel meer uitgesproken. Toch merkt men bij de...
donderdag 07 maart 2019
Coolblue is vandaag begonnen met het leveren van tv’s in Rotterdam en Amsterdam met elektrische bestelwagens. Die ‘busjes’ rijden op energie die het e-commercebedrijf zelf gaat opwekken met zonnepanelen op het dak van zijn distributiecentrum in Tilburg....
dinsdag 05 maart 2019
Cainiao, het logistieke filiaal van de Chinese e-commercegigant Alibaba, heeft zijn eigen treinverbinding ‘Cainiao Line’ gelanceerd die het e-commercetransport tussen China en België zal regelen. Tot voor kort was er enkel een vliegverbinding tussen Hangzhou en...
dinsdag 05 maart 2019
Zalando breidt haar online cosmeticagamma uit naar 5 nieuwe markten: België, Frankrijk, Italië, Denemarken en Zweden. Binnen twee weken kunnen consumenten in ons land kiezen uit 6.000 beautyproducten van 200 verschillende merken, zowel voor mannen als voor vrouwen. Nieuwe...
dinsdag 05 maart 2019
Unizo pleit nadrukkelijk voor een wettelijk Europees verbod op gratis retourzendingen in de e-commerce. Naast het aspect van oneerlijke concurrentie hebben gratis retourzendingen bij grote webshops een nefaste invloed op het aantal verplaatsingen met bestelwagens, stelt de...
maandag 04 maart 2019
De Nederlandse webwinkel Coolblue opent dit jaar fysieke winkels in Charleroi, Luik en Gent. Eerder maakte het bedrijf al bekend dat het ook in Brussel een winkel zal openen. Coolblue maakte vorige week bekend dat het een eerste fysieke winkel zou openen in Brussel en...
vrijdag 01 maart 2019
FedEx heeft in de Verenigde Staten een bezorgrobot onthuld – de SameDay Bot – die autonoom pakjes, boodschappen, en maaltijden kan leveren. Dit autonoom voertuig is voor de retailsector ontworpen om thuisleveringen te doen in de nabijheid van het verkooppunt....
donderdag 28 februari 2019
PostNL heeft zijn omzet het voorbije jaar licht zien stijgen, van 2,7 naar 2,8 miljard euro. Dat was hoofdzakelijk te danken aan de pakketbezorging voor de e-commerce , want de volumes geadresseerde post daalden met ongeveer 10%. De winst kwam met 127 miljoen flink lager...
maandag 25 februari 2019
Tijdens de eindejaarsperiode en de maand januari testte bpost in een selectie postkantoren en postpunten een nieuwe verpakking, speciaal ontworpen voor het verzenden van glazen flessen. De eerste resultaten zijn veelbelovend, maar worden momenteel verder geanalyseerd. Over...
vrijdag 22 februari 2019
In 2018 zette de groei bij DPDgroup zich door, met een omzet 7,3 miljard euro, goed voor 30% van de door Groupe La Poste's gerealiseerde omzet, die in hetzelfde jaar steeg tot 24,7 miljard euro. In vergelijking met 2017 realiseerde DPDgroup in 2018 een verkoopgroei...
vrijdag 22 februari 2019

Pagina's