Het digitale platform cWatch is ontwikkeld voor een feilloze persoonlijke communicatie onder het winkelpersoneel en maakt gebruik van de nieuwste technologie. Winkeleigenaars, -uitbaters, store managers, rayonchefs en winkelbedienden winnen tijd en werken efficiënt dankzij cWatch. 

Stresssituaties in de winkel zijn verleden tijd dankzij het digitale platform cWatch. Dit platform laat winkelpersoneel namelijk toe om onderling efficiënt te communiceren en zo tijd te winnen. Is er bijvoorbeeld dringend versterking nodig aan de kassa, dan flitst er meteen een oproep op het scherm van de cWatch-horloge van een beschikbare medewerker en kan een extra kassa geopend worden. De klant hoeft dus niet te wachten.

Tijd winnen en overzicht houden

“Medewerkers oproepen en taken verdelen verloopt veel efficiënter via cWatch”, vindt Yanah Labat, store manager bij AD Delhaize Lovenjoel. “Ik zie in een oogopslag wie aanwezig is, wie ik kan oproepen en spreek de betrokken collega aan.” In de winkel zijn nu 15 horloges in gebruik, 1 per teamlid. Eric Lemoine van de groep Ronse gebruikt de cWatch al in 4 van hun Intermarché-winkels: "Onze medewerkers zijn zeer enthousiast over de mogelijkheden die cWatch biedt. Hier en daar moeten we nog wat connectie-problemen oplossen, maar dat is gemakkelijk te overkomen." Ook Eddy Van Meerbeek, eigenaar van Spar Kessel-Lo en Spar Huldenberg, is na een kleine maand testen overtuigd: “Alles verloopt veel rustiger”, stelt hij. “Ik gebruik nu 1 cWatch voor 2 winkels. Ook als ik aan zee ben, weet ik ten allen tijde wat er in mijn winkels gebeurt. Het zal handig zijn als mijn echtgenote er ook 1 heeft.” Van Meerbeek is bovendien van plan om de cWatch in te zetten op belangrijke afdelingen zoals de beenhouwerij, de bedieningstoog charcuterie of de kassa’s. Daarnaast moeten ook de 2 store managers een toestel krijgen. 

Rustig winkelen 

“De cWatch is handig voor de klant en de medewerkers”, vervolgt Yanah Labat. “Het is immers rustiger in de winkel, zonder dwingende oproepen door de luidsprekers. Je voert een discrete, persoonlijke communicatie ondersteund door technologie.” Als een medewerker aangeeft dat hij in pauze is, weten zijn collega’s dat meteen. “Is het druk in de slagerij of aan de verstoog, dan verschijnt er meteen een oproep voor versterking op het horlogescherm, zeer gemakkelijk”, stelt Eddy Van Meerbeek.

Alle teamleden betrokken

cWatch is laagdrempelig en gebruiksvriendelijk. Het principe is simpel. Bij de aanvang van zijn shift neemt de medewerker een cWatch, tikt een 4-digit PIN in en begint te werken. Na zijn dagtaak legt hij de cWatch op de oplader en wordt hij automatisch uitgelogd. Dankzij cWatch is iedereen geconnecteerd. “Zowel jonge als oudere medewerkers waren het meteen gewoon”, stelt Yanah Labat. “Intussen is de speeltijd voorbij en is iedereen overtuigd van het grote gebruiksgemak en de voordelen.”

Unieke klantenservice

cWatch beperkt zich niet tot de communicatie binnen het team. Het is een volwaardig platform voor de geconnecteerde winkelbediende. Plaats je in de winkel ‘smart buttons’ of een ‘tablet’, dan kunnen klanten daarop klikken om een medewerker op te roepen. Er verschijnt dan meteen een oproep op de cWatch van de betrokken medewerker. Van zodra hij reageert, zien de collega’s dat de vraag van de klant wordt behandeld. Op de tablet ziet de klant de naam en foto van de medewerker die naar hem onderweg is. cWatch vormt een link tussen een automatisch artificial intelligence-platform en het team. Zo kun je bijvoorbeeld het aantal inkomende en uitgaande klanten tellen met behulp van sensoren. Aan de hand van AI-algoritmen kun je voorspellen wanneer het druk wordt aan de kassa's en preventief versterking vragen en bijkomende kassa's openen. Ook een link met een taskmanagement systeem is mogelijk. Wie inlogt op cWatch ziet dan meteen zijn takenpakket. Hij kan de ‘to do’ lijst aflopen en afvinken.

Geen investering nodig

Een ander voordeel? Je hoeft de cWatch niet te kopen: je huurt hem immers per maand, kwartaal of jaar. In deze huurprijs zit alles inbegrepen. Het enige wat je nodig hebt is een goede 4G- of 3G-connectie of een betrouwbare WiFi (zonder captcha) in de winkel. 

Meer info over gratis test?

Wilt u meer informatie over cWatch en de gratis test, stuur dan een mail naar: sales_b@c.watch.