-
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
-
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
-
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Via een overname door zijn Amerikaans moederbedrijf WhiteWave, zal het Gentse Alpro binnenkort toegang krijgen tot de Chinese markt. Dat schrijft De Tijd.
WhiteWave stapt namelijk in een joint venture in China. Het bedrijf neemt een participatie van 49% in het zuivelbedrijf Mengniu, dat zijn productiecapaciteit fors gaat uitbreiden. WhiteWave investeert 63 miljoen euro in de joint venture, maar krijgt zo wel toegang tot een economisch interessante regio.Ook de producten van Alpro zullen zo op de Chinese markt verkocht kunnen worden. Welke producten er juist op de markt zullen gebracht worden is wel nog niet duidelijk. Bovendien moeten de Chinese autoriteiten nog hun fiat geven voor de overname.Alpro is internationaal al erg actief als Europese marktleider in sojaproducten.
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?