Leer tijdens deze workshop hoe u Google Tag Manager kunt instellen en gebruiken voor uw webshop. Deze workshop is sterk gericht op de implementatie van Google Analytics op uw webshop. We beginnen met de basis: het instellen van de basis Google Analytics configuratie tags, het aanmaken van basis social media tags, etc. Specifiek voor webshops laten we zien hoe een e-commerce dataLayer eruit moet zien, zodat uw transactiedata naar Google Analytics kunt sturen. Sommige webshops CMS systemen werken met handige plug-ins die goed integreren met Google Tag Manager, ook daar leert u over. En tot slot laten we u zien hoe u uw Tag Manager account zo kunt instellen dat het tegelijkertijd werkt voor Universal Analytics en GA4, de nieuwste versie van Google Analytics. Als u meer geïnteresseerd bent in hoe u Google Analytics kunt gebruiken om de juiste zakelijke beslissingen te nemen, volg dan onze workshop 'Google Analytics voor e-commerce'.

 

Taal van de opleiding : Engels

Doelgroep : personen met webshop, uit retail, ecomm managers, digital managers

Instapniveau : een 1e aanraking met de topics hebben ze al gehad, het is niet compleet nieuw, ze willen doorgroeien

Trainer

Lore Van Besien

Google Ads & Google Analytics Expert
AdSpecialist

Meer info
Lore Van Besien