Senior masterclass: PR in pittige tijden

De wereld draait rond communicatie. Elke boodschap die je als organisatie brengt, valt of staat met de manier waarop je dat doet. Pak je het goed aan? Dan vaart de relatie tussen jouw onderneming en al je stakeholders er wel bij.

In complexe en veranderlijke tijden is communiceren voor retailers en merkfabrikanten een uitdaging om u tegen te zeggen. In deze masterclass leer je de kneepjes van PR van tenoren in het vak. De ervaring van Nicolas Van Hoecke, Baptiste van Outryve en Jean-Marc Meilleur is goud waard. Aan jou om ze te verzilveren!

 

Wat de masterclass jou oplevert

  • Je bent uitstekend voorbereid op media-aandacht.
  • Je weet hoe je omgaat met crisis- en opportuniteitscommunicatie.
  • Je verbetert de verstandhouding met interne en externe stakeholders.
  • Je dicht de kloof tussen imago en reputatie.
  • Je communiceert glashelder en uniform, zowel bottom-up als top-down.

 

Op het programma

Setting the scene, Jean Marc Meilleur (ex-procureur des Konings Brussel)

Ken je stakeholders (medewerkers, vakbonden, klanten, aandeelhouders ...) en stem je boodschap af op hun profiel, verwachtingen en begrip van een situatie.

Top-downcommunciatie, Nicolas Van Hoecke (ex-VP Corporate Affairs & Communications Delhaize Group Global)

Krijg je boodschap in een internationale context op uniforme en behapbare wijze tot bij je medewerkers. Zorg dat iedereen er zich in herkent, en vermijd om tegen schenen te schoppen van belanghebbenden. Kom alles te weten over stakeholder mapping, Q&A-voorbereiding, crisismanagementbeleid, pro- en reactieve communicatie, de rol van leiderschap.

Bottom-upcommunicatie, Baptiste Van Outryve (ex-Director PR & Corporate Communication Carrefour Belgium)

Breng een lokale boodschap op hoger/internationaal niveau. Krijg vat op de identiteit van je stakeholders. Loods je bedrijf gezwind door woelige wateren – van crisissituaties tot positieve ontwikkelingen zoals snelle groei. Spring zorgvuldig om met cultuurgevoeligheden. En zet je bedrijf positief op de kaart: switch van defensief naar proactief.

 

Voor wie

C-level, beslissingsnemers, managers: marketing, sales, CEO ... met jarenlange ervaring of in een complexe/snelgroeiende start-up.

 

Taal van de opleiding

Mix van Nederlands en Frans

Trainers

Jean-Marc Meilleur

Partner

Gosselin & de Walque

Meer info
Jean-Marc Meilleur

Nicolas Van Hoecke

Managing Director

Wide Echo

Meer info
Nicolas Van Hoecke

Baptiste van Outryve

Experienced PR, communication & public affairs professional

Meer info
Baptiste van Outryve