SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Hiermee kun je op verschillende manieren meer aandacht voor jouw bedrijf creëren, afhankelijk van jouw bedrijfsdoelen. Er zijn meerdere mogelijkheden om te adverteren binnen Google. Al deze mogelijkheden hebben hun eigen voordelen. De verschillende soorten campagnes die kunnen worden opgezet zijn: search, shopping, display, remarketing, YouTube, Discovery en lokaal. Het is van groot belang om slim om te gaan met de verschillende mogelijkheden die er zijn en om niet zomaar lukraak de geldkraan open te zetten. 

Wat je onder andere leert in deze cursus, is welk type kanaal je wanneer het beste in kan zetten en hoe je deze campagnes slim kan instellen en optimaliseren. Hoe beter je de campagnes namelijk instelt en optimaliseert, hoe effectiever je advertentiebudget wordt ingezet. Hierin behandelen we ook cases uit de praktijk. We hebben de voordelen van onze cursus op een rijtje gezet.

Je leert onder andere…

  • welke advertentiemogelijkheden er zijn binnen Google Ads
  • hoe je meerdere campagnes opzet met de beste structuur
  • hoe je gebruik kunt maken van automatisering binnen Google Ads
  • concrete tips en tricks om campagnes te optimaliseren voor o.a. search en shopping
  • het belang van feed optimalisatie voor shopping
  • hoe je data het beste kan interpreteren en evalueren
  • hoe je effectiever je advertentiebudget inzet

Taal van de opleiding : Engels

Doelgroep : personen met webshop, uit retail, ecomm managers, digital managers

Trainer

Romy Peeters

Online marketeer SEA & Social Media

MvH Media

Meer info
Romy Peeters