Het prijskaartje van een product of dienst is een van de belangrijkste onderdelen van de marketingmix. De prijs bepaalt tenslotte je inkomsten.

Maar hoe komt het dat sommige producten een prijzenslag doorstaan en andere niet? Wat zijn de sleutelgegevens waarmee je rekening dient te houden? Welke elementen beïnvloeden de prijs? En hoe meet je de gevolgen van prijsstijgingen en -dalingen op je verkoop?

Je komt het allemaal te weten in deze loepheldere opleiding rond prijsanalyse.

Op het programma:

  • Hoe wordt de prijs berekend in Nielsen- en GfK-databases?
  • Wat zijn de belangrijkste elementen voor een prijsanalyse?
  • Gegevens ontleden: aan de slag met een casestudy
  • Prijsconcurrentie versus niet-prijsconcurrentie
  • Factoren die prijsbeslissingen bepalen
  • Strategische prijspositionering
  • Prijsoptimalisatie voor de lokale markt, en uitvoering in de markt

Voor wie:

Sales- en marketingmedewerkers in FMCG en retail met minstens twee jaar ervaring in gegevensanalyse.

Taal:

Nederlands of Engels naargelang de taal van de deelnemers.