De Nederlandse retailers eisen een steeds groter stuk van de Belgische taart op. Niet alleen heeft Albert Heijn ondertussen al 50 winkels geopend, nu is ook Jumbo met veel ambitie winkels aan het neerpoten.

Is uw bedrijf voldoende voorbereid op deze Nederlandse invasie ? Heeft u zicht op welke lange termijn impact dit zal hebben op uw marktaandeel en op de beschikbaarheid van uw merken ? Heeft u al contact gezocht met AH en Jumbo om ervoor te zorgen dat uw klanten uw merken überhaupt in deze winkels zullen terugvinden ?

Weet u bij het voorbereiden van uw meetings met deze nieuwe spelers waar zij naar op zoek zijn inzake assortiment ? Weet u welke strategie zij hanteren inzake promotionele aanpak, shelf visie en andere cruciale elementen van de marketing mix ? Heeft u een beeld van waar zij naar op zoek zijn op het vlak van businesspartners ?

De supermarkten in ons land hebben nooit zoveel verkocht als de voorbije maanden, en zo ontstaan er enorme opportuniteiten voor merken en retailers om zich te onderscheiden. Ook Albert Heijn en Jumbo zullen daarbij een duidelijke positionering kiezen, maar de vraag is : zal uw merk daar deel van uitmaken ? Kunnen de Belgische bedrijven samen met deze nieuwe spelers “common ground” vinden en zo een win-win uitbouwen of niet ?

Dat er aanzienlijke verschillen zijn tussen België en Nederland inzake cultuur, inzake stijl en inzake way-of-working weten we allemaal. Maar hoe gaan we daar tijdens onze (eerste) contacten mee om zodat deze zaken geen barrière vormen die een succesvolle deal in de weg staan ?

In deze online master class “First Contact with Jumbo”, een 3u durende sessie waarin u alle vragen en topics zal zien langskomen die tijdens een eerste contact met een potentiële nieuwe retail klant  belangrijk zijn. Met ruimte voor uw eigen input, gezien de groepen beperkt zullen zijn tot 12 personen maximum.

 

Een kleine greep uit de topics die onder andere aan bod zullen komen:

  • Voorstellen van Jumbo, een organisatie die van groothandel uitgroeide tot toonaangevende Foodretailer in Nederland en nu grote ambities heeft richting België.
  • Inzicht krijgen in de organisatie van Jumbo, werkwijze, doelstellingen en andere belangrijke aspecten.
  • Het beantwoorden van uw meest prangende vragen over Jumbo.
  • Het geven van richtlijnen over hoe je deze potentiële klant het beste kunt benaderen om je kansen op succes bij het eerste contact te maximaliseren.

 

Agenda

  • 09u00 – 10u30 : Toelichting rond verschillende belangrijke topics op basis van de jarenlange ervaring van Bas Lippens inclusief antwoord op al uw ingestuurde vragen over Jumbo
  • 10u30 – 10u45 : pauze
  • 10u45 – 12u00 : Inzoomen op de verschillen qua cultuur, stijl en way-of-working tussen België en Nederland met Gerald Naelaerts. Hoe moeten we het als brave Belg aanpakken als we succes willen hebben bij een soms nogal eigenwijze en directe Nederlandse aankoper ? Inclusief de case “Le Petit Marseillais”.

 

Doelgroep

Professionals in de FMCG-sector met een ruime professionele werkervaring

High level management, group account managers, channel manager en key account managers werkzaam bij FMCG fabrikanten

 

Voorwaarden om deel te nemen

  • Voor een FMCG fabrikant werken
  • Tijdens de webinar uw camera opzetten
  • 2 vragen op voorhand doorsturen

 

Taal

De webinar wordt in het Nederlands gegeven, maar de vragen kunnen ook in het Nederlands, Frans en Engels gesteld worden.

 

Praktisch info

  • Online webinar
  • Maximum 12 deelnemers van FMCG suppliers
  • 550€ - er zijn kortingen voor bedrijven die meerdere sessies willen volgen
  • Deze webinars komen in aanmerking voor subsidies via KMO Portefeuille

 

Trainers

Gerald Naelaerts

Trainer / Consultant

Zenith the negotiation company

Meer info
Gerald Naelaerts

Bas Lippens

Meer info
Bas Lippens