De jaarlijkse onderhandelingen met de distributie staan voor de deur.

Bent u er klaar voor? Dit jaar beloven ze spannender dan ooit te worden !

Wat zal de impact zijn van het veelbesproken nieuwe normaal op de onderhandelingen tussen retailers en fabrikanten? Wie kan het meest adequaat omgaan met het wankelend consumentenvertrouwen? Hoe komen merkfabrikanten en retailers tot een gezonde samenwerking te midden van een gezondheidscrisis die zijn weerga niet kent?

De Belgische supermarkten hebben nooit zoveel verkocht als de voorbije maanden, en er ontstaan enorme opportuniteiten voor merken en retailers om zich te onderscheiden. Maar om dat te doen, is een sterk jaarakkoord en een positieve onderhandeling nodig met de retailers. Kunnen we de win-win bereiken of niet?

In deze online master class “How to Negotiate in the New Normal”, een 3u durende sessie waarin u alle vragen en topics zal zien langskomen die tijdens een onderhandeling belangrijk zijn, maar dan wel afgestemd op de nieuwe realiteit. Met ruimte voor uw eigen input, gezien de groepen beperkt zullen zijn tot 12 personen maximum.

Een kleine greep uit de topics die onder andere aan bod zullen komen:

  • Het belang van stijl: hoe kan u hard zijn op feiten, en zacht op de relatie. Hoe plant u het proces en de stappen onderweg? Wat is er veranderd in de afgelopen jaren?
  • Ken Colruyt : strategie? actieplan per categorie? Wat zijn de keuzes die ze moeten maken? hoe berekenen ze de marges? Wat zijn de doelstellingen van de aankoper? 
  • Identificeer uw belangrijkste prioriteiten en de onderhandelingsmarge errond 
  • Begrijp de beslissingsstructuur van Colruyt, hoe ziet het organigram eruit en wie zijn de sleutelfiguren om tot een goed akkoord te komen?
  • Een businessplan opstellen dat beantwoordt aan de behoeften van Colruyt, aan de wensen van uw consument : schap, promo, prijsstelling, verpakking, distributie, banner specifiek
  • Hoe de bouwstenen leggen naar het verdere verloop van het jaar.  Na de negotiatie komt de sales terug, hoe bruggen leggen naar in store communicatie, category management, ...

 

Agenda

09u00 – 10u45 : uitleg over verschillende topics door Wim Bauwens

10u45 – 11u00 : pauze

11u00 – 12u00 : vragenronde – alle vragen die we binnen gekregen hebben en nog niet beantwoord werden, worden hier beantwoord, en er is de mogelijkheid om nog meer vragen te stellen

 

Doelgroep

Professionals in de FMCG-sector met een ruime professionele werkervaring

High level management, group account managers, channel manager, key account managers en onderhandelaars werkzaam bij FMCG fabrikanten

 

Voorwaarden om deel te nemen

  • Voor een FMCG fabrikant werken
  • Tijdens de webinar uw camera opzetten
  • 2 vragen op voorhand doorsturen

 

Taal

De webinar wordt in het Engels gegeven, vragen kunnen in het Nederlands en Frans gesteld worden

 

Praktisch info

  • Online webinar
  • Maximum 12 deelnemers van FMCG suppliers
  • 550€ - er zijn kortingen voor bedrijven die meerdere sessies willen volgen
  • Deze webinars komen in aanmerking voor subsidies via KMO Portefeuille

Trainer

Wim Bauwens

Meer info
Wim Bauwens