Verkopen via marktplaatsen is voor veel bedrijven nog onbekend terrein. We kennen de grote spelers maar ook minder voor de hand liggende marktplaatsen bieden de mogelijkheid om te verkopen en adverteren op hun platform.

Of misschien heb je al een eerste poging gedaan om te verkopen via een marktplaats maar is het je nog niet gelukt om dit te doen slagen;

In deze opleiding introduceren we marktplaatsen en bespreken we zowel voor- als nadelen, de kosten die hieraan verbonden zijn en hoe je als handelaar kan verkopen via deze marktplaatsen.

Je leert onder andere…

  • hoe je kan adverteren op verschillende marktplaatsen
  • hoe je door te adverteren op marktplaatsen buitenlandse tractie kan halen
  • hoe je marktplaatsen kan inzetten om prospecten te doen
  • hoe je marktplaatsen strategisch kan inzetten
  • zoomen we in op één van de kanalen die je moet overwegen om verkoop te genereren
  • wat de sterktes en zwaktes zijn van verschillende marktplaatsen
  • krijg je een overzicht van de verschillende Europese marktplaatsen
  • leer je welke koppelsoftware je kan gebruiken
  • hoe je stock moet beheren wanneer je ook verkoopt via een marktplaats

Taal van de opleiding : Engels

Doelgroep : personen met webshop, uit retail, ecomm managers, digital managers

Instapniveau : een 1e aanraking met de topics hebben ze al gehad, het is niet compleet nieuw, ze willen doorgroeien

 

Trainer

Herman Maes

Marketing Strategist

Intracto Digital Agency

Meer info
Herman Maes