Een goede marketer zijn, wilt niet zeggen dat je kan goochelen met termen zoals CDJ, SEA of KPI. Een goede marketeer en e-commerce manager is obsessief bezig met zijn of haar consument en weet zich precies in te leven. Eens je dit helder hebt, begrijp je ook hoe je extra potentiële klanten naar jouw e-commerce site kan toetrekken.

Dankzij de ervaring van onderstaande dames zal je leren hoe je een campagne kickstart van strategie tot evaluatie. Maar ook welke kanalen en technieken je hier online, maar ook offline voor kan inzetten.

Mieke Fassart, Co-marketer bij Klarna, neemt als eerste het woord.  Zij gaat het hebben over:

  • Klantenobsessie, hoe dan?
  • Hoe kom ik tot de juiste objectieven en KPI’s.
  • Wat is Customer Decision Journey mapping en waarom is het zo belangrijk?
  • Het bepaal je je campagne funnel?

Tatjana Raman, Head of Media Intelligence bpost, neemt het luik offline media strategie voor haar rekening.  Hiervoor komt haar all-round media expertise in TV, radio, digital en print goed van pas.  De topics die zij zal aanhalen zijn:

  • Welke plek geef ik aan offline media binnen mijn mediamix
  • Hoe stem ik mijn campagne objectief af op een offline mediamix
  • Hoe kan een vleugje papier de oplossing zijn om de aandacht van mijn doelgroep te wekken
  • 1+ 1 = 3 Hoe creëer ik complementariteit tussen mijn online en offline strategie

Afronden doen we met Elise Ernst (Team Lead) en Ingrid Cleen (Country Manager) van Daisycon. Zij evalueren samen met jullie je bestaande marketingstrategie en bekijken samen wat jullie al doen & wat hierbij nog ontbreekt? Zo bepalen ze waar er eventueel nog groeipotentieel ligt.

Verschillende vormen van partner marketing, zoals affiliate marketing, lead generation, insert marketing, checkout marketing,... komen hierbij aan bod. Je komt onder andere te weten wat deze juist inhouden en hoe ze optimaal in te zetten, maar ook wanneer en voor wie deze marketing vormen interessant zijn. Dit alles maken ze tastbaar met enkele concrete voorbeelden.

Taal van de opleiding : Nederlands

Doelgroep : Deze opleiding is bestemd voor e-commerce managers/(digitale) marketing managers/ webshop owners die op zoek zijn om bijkomende bezoekers en ‘traffic’ naar hun webshop toe te trekken.

Instapniveau : We bewandelen in deze opleiding niet in detail de begane paden van SEO/SEA, maar proberen je strategie te challengen en bijkomende marketingtechnieken en inzichten te delen. Zowel online als offline. Enige basis marketingachtergrond is dus handig.

Trainers

Mieke Fassart

Marketing Manager

Klarna

Meer info
Mieke Fassart

Tatjana Raman

Head of Media Intelligence

bpost

Meer info
Tatjana Raman

Elise Ernst

Team Lead & Performance Optimizer

Daisycon Belgium

Meer info
Elise Ernst

Ingrid Cleen

Country Manager Belgium

Daisycon part of Linehub

Meer info
Ingrid Cleen