Zijn de trends en mogelijkheden van e-commerce en sociale media in China euh … Chinees voor jou? Geen nood: in deze opleiding lichten we ze grondig en helder toe. Waarom? Omdat China een voortrekker is op het vlak van e-commerce en sociale media. En omdat de Chinese consument verlekkerd is op westerse producten, maar niet op onze manier van verkopen.

Bovendien ontstonden er in China zogenaamde New Retail-concepten die ook hier veel weerklank vinden. Spelers zoals Alibaba komen met nieuwe formules op de proppen die on- en offline op revolutionaire wijze integreren. Stuk voor stuk opportuniteiten voor westerse bedrijven, mits een goed begrip van deze complexe markt.

Trainer slash China-ondernemer Bart Horsten is je metgezel op deze leerzame reis.

Op het programma

  • Introductie tot e-commerce, cross-border e-commerce en socialemediaplatformen in China.
  • Hoe als westers bedrijf die kanalen inzetten in je eigen China-strategie?
  • Aanbevelingen en tips om een Chinese webshop te creëren.
  • Businessmodellen voor westerse bedrijven in China.
  • Welke platformen zijn het meest geschikt voor mijn product?
  • Wie is de Chinese consument?
  • Moet ik voet aan wal hebben in China, of kan ik via partnerships werken?
  • Wat zijn New Retail-concepten?
  • Hoe zit het met logistieke kwesties en controlemechanismen?
  • Welk prijskaartje hangt er aan een webshop in China?

Voor wie

Iedereen die plannen heeft om zijn e-commerce uit te breiden naar het land van de rijzende zon.