Zijn de trends en mogelijkheden van e-commerce en sociale media in China euh … Chinees voor jou? Geen nood: in deze opleiding lichten we ze grondig en helder toe. Waarom? Omdat China een voortrekker is op het vlak van e-commerce en sociale media, maar deze platformen wel andere zijn dan degene die wij kennen in het westen. En omdat de Chinese consument verlekkerd is op westerse producten, maar hun wensen en verwachtingen heel anders zijn dan die van westerse consumenten.

Bovendien ontstonden er in China zogenaamde New Retail-concepten die ook hier veel weerklank vinden. Spelers zoals Alibaba komen met nieuwe formules op de proppen die on- en offline op revolutionaire wijze integreren. Stuk voor stuk opportuniteiten voor westerse bedrijven, mits een goed begrip van deze complexe markt.

 

Op het programma

  • Introductie tot e-commerce, cross-border e-commerce en socialemediaplatformen in China.
  • Hoe als westers bedrijf die kanalen inzetten in je eigen China-strategie?
  • Aanbevelingen en tips om een Chinese webshop te creëren.
  • Businessmodellen voor westerse bedrijven in China.
  • Welke platformen zijn het meest geschikt voor mijn product?
  • Wie is de Chinese consument?
  • Moet ik voet aan wal hebben in China, of kan ik via partnerships werken?
  • Wat zijn New Retail-concepten?
  • Hoe zit het met logistieke kwesties en controlemechanismen?
  • Welk prijskaartje hangt er aan een webshop in China?

 

Voor wie

Iedereen die plannen heeft om zijn e-commerce uit te breiden naar het land van de rijzende zon.

Trainer

Bart Hosten

Trainer / China-ondernemer Bart Horsten is je metgezel op deze leerzame reis.

Bart Horsten is China ondernemer en adviseur sinds 1998. Zijn bedrijf, Horsten International, is gespecialiseerd in de begeleiding van westerse bedrijven bij hun eerste stappen op de Chinese markt, zowel voor sourcing, trading, investeringen of verkopen in China. Sinds enkele jaren biedt Horsten ook China online-marketingdiensten via MyChinaWeb, het eerste online marketing agency in België dat gespecialiseerd is in de begeleiding van westerse bedrijven die hun producten in China willen lanceren via e-commerce of actief willen worden op Chinese sociale media. Meer informatie en tal van referenties zijn te vinden op www.horsten.be en www.mychinaweb.com.

Meer info
Bart Hosten