-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Het integreren van A-merken in het assortiment van Aldi is een succes. Uit onderzoek van GfK blijkt dat de discounter sinds de introductie van merkproducten een omzetgroei van 30% heeft gekend in Duitsland.
Sinds dit jaar is Aldi begonnen met merken te verkopen in België, maar in andere landen doet het dat al langer. In thuismarkt Duitsland zijn er al enkele jaren merkproducten verkrijgbaar bij Aldi en die strategie slaat aan, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK.
GfK vergeleek de omzetcijfers van Aldi van 2014, 2015 en 2016. Het onderzoeksbureau concludeert daaruit dat de omzet van Aldi Süd er sinds 2014 met zo’n 30% is in toegenomen. Die groei heeft Aldi voor een groot deel te danken aan de introductie van A-merken.
De groei van de A-merken gaat deels ten koste van de huismerken van Aldi. De omzet van de eigen merken daalde in het derde kwartaal van 2016 met 22% (t.o.v. 2014) in categorieën waar merken werken toegevoegd. De brands zijn ondertussen al goed voor 40% van de omzet in deze categorieën. Maar op het einde van de dag is zorgen de merken wel voor ‘on top’ groei voor Aldi.
Ook voor de merken is de introductie bij Aldi een succesverhaal. Waar de merkfabrikanten aanvankelijk vreesden dat de extra Aldi-omzet zou tenietgedaan worden door lagere prijzen bij de concurrentie, blijkt uit het GfK-onderzoek dat de discounter de cijfers van de merken net heeft opgekrikt.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: