-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Brexit of niet, de Duitse hard discounters Aldi en Lidl hebben hun opmars in het Verenigd Koninkrijk de afgelopen maanden gewoon verder gezet. Samen hebben ze ondertussen al meer dan 10% marktaandeel.
Hoewel gevreesd werd voor een negatief effect van de Brexit op de consumptiecijfers, lijkt daar wat levensmiddelen betreft voorlopig geen sprake van te zijn. De laatste twaalf weken steeg de omzet in levensmiddelen op de Britse markt namelijk met 0,3%. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Kantar Worldpanel. De grootste winnaars blijven Aldi en Lidl te zijn, zegt Kantar.
De omzet van de hard discounters is de voorbije drie maanden namelijk met dubbele cijfers gestegen. Aldi ging er 12,2% op vooruit terwijl Lidl met 10,4% groeide. Samen zouden de discounters ondertussen al een marktaandeel van 10,7% hebben op de Britse markt. Daarmee hinken ze nog altijd fel achter op marktleider Tesco, die nog steeds meer dan dubbel zo veel marktaandeel heeft als beide discounters samen.
Tesco zag zijn omzet de afgelopen drie weken met 0,4% dalen. Daarmee deed de marktleider het wel beter dan de andere drie grootste ketens, die allen achteruit gaan. Daar heeft de opmars van Lidl en Aldi ongetwijfeld iets mee te maken.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: