-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Het Zwitserse voedingsconcern Nestlé heeft in de eerste helft van dit jaar de traagste groei doorgemaakt sinds 2009. De omzet groeide minder dan verwacht omdat Nestlé geen prijsverhogingen kon doorvoeren.
Nestlé boekte in de eerste zes maanden van 2016 een omzet van 43,2 miljard Zwitserse frank (40 miljard euro). Daarmee groeide de omzet met 3,5%, terwijl analisten een groei van 3,7% verwachtten. Het is de eerste keer in zeven jaar dat de FMCG-reus zo’n trage groei kent. De tegenvallende omzet is vooral te wijten aan lage prijzen. De prijzen in Europa staan namelijk onder druk als gevolg van deflatie.
Toch houdt Nestlé vast aan de jaarprognose die erin voorziet dat de omzet voor heel 2016 er met 4,2% op zal vooruitgaan. CEO Paul Bulcke, die vanaf volgend jaar opgevolgd wordt door Ulf Mark Schneider, rekent erop dat de prijzen in de komende maanden weer zullen stijgen.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: