-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Carrefour gaat in Frankrijk een nieuwe mobiele applicatie testen waarmee klanten kunnen betalen, getrouwheidspunten kunnen sparen en kortingsbonnen kunnen inwisselen. De app, die de naam Wa! kreeg, werd samen ontwikkeld met de Franse bank BNP Paribas.
Carrefour-klanten kunnen dankzij Wa! in één beweging met hun smartphone betalen. Ze hoeven enkel hun pincode in te geven kunnen met Wa! terecht in zowel buurtwinkels als supermarkten, hypermarkten en op webshops. Bovendien houdt de app ook getrouwheidspunten bij en kan je er ook coupons mee inwisselen.
“We doen ons best om echt nuttige diensten te ontwikkelen voor onze klanten, die ons helpen de relatie met onze klanten te versterken. We delen met onze partner BNP Paribas de overtuiging om een nieuwe klantenervaring te bieden door nieuwe technologieën te omarmen om leuke en sociale links te creëren”, zegt Georges Passat (CEO Carrefour).
De app werd ontwikkeld door Carrefour en BNP Paribas, maar is niet beperkt tot beide spelers. Wa! werkt ook als je bij een andere bank zit en Carrefour zegt dat het geïnteresseerde retailers uitnodigt om deel te nemen aan de test.
Wa! wordt de komende maanden uitgebreid getest in het Franse Ile-de-France, de regio rond Parijs. Klanten zullen er in een 12-tal winkels van Carrefour kunnen betalen met Wa!. De test gaat door in verschillende winkelformaten, zodat de retailer meteen een steekproef in al zijn formules kan houden. Als de test succesvol is wil Carrefour de dienst uitrollen over zijn hele Franse winkelnetwerk.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: