-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
AB InBev gaat meer inzetten op alcoholvrij bier. Tegen 2025 wil de brouwer wereldwijd één vijfde van haar totale biervolume wereldwijd in laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren brouwen.
“We merken dat er een maatschappelijke verandering aan de gang is”, zegt Jean-Jacques Velkeniers (Business Unit President West Europe). “Mensen willen meer en langer genieten. Ze hechten daarbij steeds meer belang aan een verantwoorde consumptie van alcohol. Vooral als ze op een veilige manier terug naar huis willen rijden”.
Een pintje moet dus niet noodzakelijk alcohol bevatten voor de consument. Maar voor mensen die op zoek gaan naar laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren was het aanbod in België tot voor kort beperkt. “Nochtans is dit geen wijdverspreid fenomeen”, aldus Jean-Jacques Velkeniers, “in Spanje maakt het aandeel laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren 18% uit van het totale biervolume. In Duitsland, toch ook een land met een sterke biertraditie, al 10%. In België is dat amper 2,2%, dit is slechts de helft van het Europees gemiddelde”.
Om consumenten meer keuze te kunnen bieden, engageert AB InBev zich er toe om haar gamma laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren verder uit te breiden. AB InBev stelt als mondiale brouwer de doelstelling voorop om tegen 2025 maar liefst één vijfde van haar totale biervolume wereldwijd in laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bieren te brouwen.
AB InBev voegt meteen daad bij woord met de lancering van de nieuwe Hoegaarden Radler 0.0, een mix van alcoholvrij bier met vruchtensappen. Het nieuwe bier bestaat in twee smaken: Lemon & Lime en Agrum.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: