-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Beddenwinkelketen Sleeplife wil uitbreiden. Op termijn ziet het ruimte voor 10 extra Vlaamse winkels, maar Sleeplife wil ook ten zuiden van de taalgrens groeien.
Op 1 januari (her)openden 16 Vlaamse slaapwinkels hun deuren onder de naam Sleeplife. De 16 winkels waren alle al actief in de sector en verenigden zich in een nieuwe coöperatieve vennootschap. In eerste instantie wil de groep zich bewijzen met de 16 vestigingen, maar op termijn ziet Sleeplife ruimte voor 10 extra Vlaamse winkels. “Vooral in Vlaams-Brabant zijn nog een aantal blinde vlekken op de kaart, maar ook in andere regio’s zijn er zeker nog mogelijkheden”, klinkt het in een persbericht. In een volgende fase wil Sleeplife ook de taalgrens oversteken.
Sleeplife ziet ruimte voor uitbreiding omdat klanten meer investeren in kwalitatieve bedden en ze online niet aan hun trekken komen, aldus Wim Herman, algemeen manager bij Sleeplife. “Het online aankopen van een kwalitatief bed in deze prijsklasse zien wij niet onmiddellijk gebeuren. In onze winkels kan je echt ‘aan den lijve’ ondervinden wat het allemaal betekent: uiteindelijk is het de unieke en persoonlijke combinatie van bodem, matras en kussen die voor het juiste gevoel zorgt. In deze zoektocht word je begeleid door onze slaapadviseurs, die met hun ervaring en opleiding écht advies kunnen geven en tijd maken voor elke klant. Een echte belevingswinkel dus, een segment dat een online winkel nooit kan bereiken.”
Elke Sleeplife-winkel heeft een oppervlakte van minstens 600 tot 1.000 vierkante meter en telt 5 tot 10 medewerkers. Jaarlijks worden in alle vestigingen samen zo’n 7.500 bedden, 10.000 matrassen en 25.000 hoofdkussens verkocht. In totaal realiseert de groep een omzet van 30 miljoen euro.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: