-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Zowat alle supermarktformules in Nederland trokken in 2015 meer klanten dan het jaar ervoor. Enkel bij Aldi daalde het percentage van huishoudens dat de winkels bezocht met 1,2%, dat blijkt uit cijfers van GfK.
Albert Heijn blijft het meeste klanten bereiken. AH verwelkomde vorig jaar 87,3% van de Nederlandse huishoudens (tegenover 86,4% in 2014). De marktleider wordt gevolgd door Lidl (71%, ten opzichte van 69,4% vorig jaar) en Jumbo, de grootste groeier. Jumbo steeg van 62,5% in 2014 naar 67,7%, vooral dankzij de overname van C1000.
Aldi volgt op een vierde plaats en is de enige grote retailer die de “klantenkring” ziet slinken. De hard discounter valt terug van 58% naar 56,8% in 2015.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: