-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
De Italiaanse koffie-gigant Lavazza neemt na maanden onderhandelen het Franse koffiemerk Carte Noir over. Oorspronkelijk viel Carte Noir onder de vleugel van Jacobs Douwe Egberts, maar door een fusie met het Amerikaanse snackbedrijf Mondelez moest het Carte Noir afstoten. Het Franse koffiemerk zou voor een bedrag tussen 700 en 800 miljoen euro over de toog gegaan zijn.
Door de overname stijgt de buitenlandse omzet van Lavazza met 20% en wordt het bedrijf meteen gekroond tot marktleider in Frankrijk, wat de vierde grootste koffiemarkt ter wereld is en de tweede grootste van Europa. Momenteel staat de Italiaanse koffiegigant geranglijst op de zevende plaats in de koffie industrie, al hoopt het zelf over een vijf jaar een hoger plekje in te palmen.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: