Winkelbezoek

Tom&Co gaat sinds 2016 als onafhankelijke keten door het leven, en moest daarbij heel wat hindernissen overwinnen. Vandaag komt het voor de dag met een totaal nieuw commercieel concept, dat breekt met de klassieke logica van de retailers.

Gondola bracht een bezoekje aan FICO Eataly World, het reusachtige foodpark in Bologna dat het uithangbord is van de Italiaanse voedingsproductie. Ondanks alle zorg die werd besteed aan dit project, waren we echter niet overtuigd noch begeesterd door het resultaat. Alle aspecten van de Italiaanse gastronomie worden hier weliswaar tentoongespreid, maar de vorm was net iets te steriel om ons van de sokken te blazen. We misten de authenticiteit, de spontaneïteit en la grande bellezza van het Italië dat ons zo nauw aan het hart ligt.

Een foodmarket met de beste beenhouwer van België, televisiekok Jeroen De Pauw en de volgens Gault Millau beste Italiaanse kok in België geeft in Leuven een nieuwe adem aan een leegstaand industrieel pand in een buurt die in volle ontwikkeling is.

Vreemd? Verrassend? Verschillend? Misschien. Maar ook en vooral ongelooflijk interessant, dit initiatief van Costco, dat zich gevestigd heeft in Villebon-sur-Yvette, ten zuiden van Parijs. Daar moesten we weer van weten. We gingen met grote ogen kijken naar dit verkooppunt van 13.750 m2. Volg de gids!

De Britse supermarktketen Tesco zag de jongste jaren met lede ogen toe hoe haar populariteit achteruit boerde. Een nieuw winkelconcept moet het tij helpen keren. Het magische recept? “Wie groot is, moet sympathiek zijn.”

Belangrijk nieuws bij de Groupe Carrefour: Guillaume de Colonges volgt François-Melchior de Polignac op als ceo van Carrefour België. Op groepsniveau komt er een uitvoerend comité, met mensen van binnen en buiten het bedrijf, die mee het transformatieplan van de groep moeten uittekenen.

De Carrefour-winkel in Zemst werd de afgelopen maanden verbouwd tot een hypermarkt van de nieuwste generatie. Naar model van de revolutionaire winkel in Bergen, zet de winkel met home made-producten en digitale toepassingen volop in op beleving.

Begin deze maand heeft de overdekte 100% biomarkt The Barn zijn deuren geopend op het Sint-Pietersplein in Etterbeek. De twee initiatiefnemers van het project hebben als doelstelling om bioproducten betaalbaar te maken en het werk van de lokale producenten in de kijker te zetten. Wij gingen natuurlijk een kijkje nemen…

Terwijl conceptstores (waar een nauwkeurig gekozen selectie van producten verwijst naar een bepaald thema of lifestyle) tegenwoordig helemaal ingeburgerd zijn, worden er daarnaast ook non-stop nieuwe retailconcepten ontwikkeld door de verschillende detailha

Lidl heeft zijn nieuwe winkelconcept voorgesteld in Geel onder codenaam LOF, Lidl Of the Future. Het accent ligt hier nog meer op vers, de zorg om een meer bevredigende shoppingervaring en een duurzaam gebouw.

Pagina's

Abonneren op Winkelbezoek