Elke maand analyseert Gondola Magazine een aantal categorieën aan de hand van cijfers en tendensen. De oktober editie boog zich over de thema’s: warme sauzen, kazen, diepvries en bereide schotels. Wij geven hier alvast de belangrijkste trends weer. Warme sauzen...
maandag, 29 oktober, 2018 - 12:54
Tijdens de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers, benadrukte Carrefour de vooruitgang die de retailer heeft geboekt in het kader van zijn transformatieplan Carrefour 2022. Hier zijn alvast de hoogtepunten. Meer dan 30% omzetgroei bij food e-commerce Carrefour zag...
vrijdag, 19 oktober, 2018 - 12:08
In het derde kwartaal steeg de omzet van Carrefour Group met 2,1% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Die groei werd vooral getrokken door Brazilië en Frankrijk. En hoewel Carrefour in België slechts een gemiddelde groei behaalde, was dat wel een verbetering ten opzichte...
donderdag, 18 oktober, 2018 - 11:52
Carrefour opende onlangs zijn Act For Food Factory in Elsene, een pop-up store die het beste van de horeca en de retail samenbrengt. En dat volgens de regels van zijn manifest: Act for Food. Alles draait er rond bio, duurzaamheid, lokale producten en lessen over...
dinsdag, 16 oktober, 2018 - 09:41
De awarduitreiking van de Storecheck Sales Team Awards 2018 is in volle gang. Wij geven u, in primeur, alvast de belangrijkste winnaars van de avond. Storecheck organiseert, in samenwerking met The Retail Academy en Gondola Group, vandaag de 13e editie van de Sales...
donderdag, 11 oktober, 2018 - 20:30
Gondola lanceert officieel zijn eigen Instagrampagina ‘Gondola New Product Alert’ voor consumenten, retailers en merken. Dé place to be voor iedereen die op de hoogte wil blijven van de nieuwste producten in de Belux! Nieuwe producten uit de retail in...
woensdag, 3 oktober, 2018 - 15:10
Tijdens de voorstelling van zijn nieuwe winkelconcept in september toonde Delhaize zich erg offensief, een strategie die de retailer wil voortzetten dankzij nog meer innovaties. Daarnaast vertaalt de nieuwe strategie van het bedrijf zich in een vernieuwde samenstelling...
maandag, 1 oktober, 2018 - 11:58
Delhaize ontketent een kleine revolutie. In zijn gloednieuwe winkel in Nijvel breekt de retailer met het traditionele winkelparcours. Deze vestiging is de eerste volgens het nieuwe concept, maar in de komende drie jaar zal ook de rest van het winkelpark in een nieuw jasje...
donderdag, 20 september, 2018 - 19:45
Carrefour doet een verassende pilot in twee Markets en twee Hypermarkten in Frankrijk. De retailer zet zijn huismerken namelijk in de kijker, ten nadele van enkele belangrijke A merken. In sommige rayons vertegenwoordigen de huismerken maar liefst 80% van de facings. Toch...
donderdag, 13 september, 2018 - 15:07
Het zomerrapport dat GfK jaarlijks wijdt aan de perceptie van de retailers in België is verschenen. De evolutie van de waarderingsscores op korte termijn is over het algemeen stabiel, al is er een heel kleine daling wat de perceptie van de prijsniveaus betreft. Dankzij de...
dinsdag, 4 september, 2018 - 17:30
Het zomerrapport dat GfK jaarlijks wijdt aan de perceptie van de retailers in België is verschenen. De evolutie van de waarderingsscores op korte termijn is over het algemeen stabiel, al is er een heel kleine daling wat de perceptie van de prijsniveaus betreft. Een...
dinsdag, 4 september, 2018 - 17:30
Op donderdag 30 augustus opent Spar in Kerkhove, deelgemeente van Avelgem, een gloednieuwe winkel. Het vorige pand was verouderd, daarom werd gekozen om een volledig nieuwe winkel te bouwen, recht tegenover de oude locatie. Spar Kerkhove verhuist van Brugstraat 4 naar...
maandag, 27 augustus, 2018 - 14:51
Carrefour stelde gisteren zijn volledig vernieuwde hypermarkt in Mont-Saint-Jean voor die helemaal in het teken staat van bio, verse producten en aangeboden diensten. Met deze winkel toont de retailer de grote lijnen van zijn strategie op het vlak van voedseltransitie....
donderdag, 23 augustus, 2018 - 20:19
Salesacties, sampling, animatie, demonstraties en degustaties: het arsenaal aan instrumenten bij field marketing is groot. “Zeker nu consumenten veel belang hechten aan ervaring en emotie wanneer ze shoppen, maakt field marketing een verschil.” Buiten...
dinsdag, 21 augustus, 2018 - 14:45
Colruyt Group heeft een overeenkomst afgesloten met bioboerderij Het Zilverleen in het West-Vlaamse Alveringem voor de aankoop van 25 ha biogronden. Zo wil de retailer de Belgische, lokale productie van biogroenten en haar eigen bevoorrading daarin, helpen verzekeren en...
dinsdag, 21 augustus, 2018 - 10:53
Het aantal winkeldiefstallen is vorig jaar met 13% afgenomen, al werden er wel meer duurdere producten gestolen. Bovendien geeft 42% van de handerlaars de winkeldiefstallen niet aan. Dat blijkt uit een analyse van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) op...
dinsdag, 14 augustus, 2018 - 09:38
Delhaize lanceert Junk Fruit, stukjes fruit die je de dag door kan eten. Met het gamma wil de retailer consumenten aanmoedigen om meer fruit te eten. Het slaat de handen in elkaar met Waze om fruit te promoten. “Ben je klaar voor je nieuwe verslaving?”, zo...
donderdag, 9 augustus, 2018 - 17:51
Op woensdag 18 juli opent OKay zijn 129ste winkel in Heusden. Het gaat daarbij om de eerste OKay-vestiging met een Collect&Go-afhaalpunt. Na de test zullen OKay en Collect&Go evalueren of ze het project verderzetten en eventueel uitbreiden naar andere winkels. ...
maandag, 16 juli, 2018 - 12:03

Pagina's