Actualiteit

Ze zijn oud, maar niet out. En toch worden huidige vijftigers en zestigers stiefmoederlijk behandeld door marketeers en communicatiespecialisten, zegt Filip Lemaitre van research- en consultingplatform The Silver Ones.

EuroCommerce, de Europese stem van de retail

Steeds meer wetten en regels worden op Europees niveau beslist of ingegeven door Europese richtlijnen. Het is daarom belangrijk dat de retail ook op dit niveau goed vertegenwoordigd wordt. Die taak wordt opgenomen door EuroCommerce, de Europese belangenorganisatie voor de sector. Wij spraken met directeur-generaal Christian Verschueren.

Macintosh Retail Group, het moederbedrijf van winkelketens als Brantano en Scapino, heeft bij de rechtbank een aanvraag tot uitstel van betaling ingediend. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt.

Colruyt Group heeft een sterke eerste helft van het boekjaar 2014-2015 achter de rug. De retailgroep uit Halle boekte een omzetstijging van 2,9% en zag zijn marktaandeel verder groeien tot 31,6%. Ook de brutomarge groeide in de eerste jaarhelft.

Winkelketen Albert Heijn heeft twee nieuwe Pick Up Points geopend in ons land. Je kan nu ook in Lier en Olen je online boodschappen afhalen bij speciale afhaalpunten.

INN'awards

De INN’awards hoeven we u als professional in de sector uiteraard niet meer voor te stellen. Deze trofee, uitgereikt door het gespecialiseerde magazine Gondola, bekroont sinds jaren de meest innovatieve nieuwe producten op de markt. Wie een innovatietrofee uitreikt moet uiteraard ook zelf innoveren. En dat doen we, door dit jaar nieuwe categorieën toe te voegen.

Aldi Vinyl

In Australië kan je binnenkort lp's van The Beatles en The Rolling Stones in je winkelkarretje leggen bij Aldi. De hard discounter gaat eenmalig een beperkt vinyl assortiment verkopen.

Aankopen doen in Nederlandse supermarkten is een stuk minder aantrekkelijk geworden voor Belgen. De voorbije maand zijn de prijzen van voedingsmiddelen in Nederland met 3,8% gestegen, dat is bijna de hoogste stijging in tien jaar tijd.

Daltix, het Belgisch" platform voor realtime inzichten in prijzen, promoties en assortiment in Food, FMCG en DIY retail, heeft succesvol een kapitaalronde afgesloten van 1,3 miljoen euro. Dit ter ondersteuning van de groeiversnelling in de Benelux en expansie naar andere markten, maar ook de lancering van nieuwe innovaties.

Vorig jaar hebben bedrijven en supermarkten een recordaantal producten gratis weggegeven, blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen die Gondola opvroeg. In totaal gaat het om meer dan 600 miljoen euro, een stijging van meer dan 25% tegenover 2016.

Pagina's

Abonneren op Retail