Actualiteit

Ze zijn oud, maar niet out. En toch worden huidige vijftigers en zestigers stiefmoederlijk behandeld door marketeers en communicatiespecialisten, zegt Filip Lemaitre van research- en consultingplatform The Silver Ones.

Carrefour start na Hypermarkten, Market en Express met een vierde winkelformule in ons land. Het nieuwe Easy bevindt zich qua formaat en aanbod tussen Market en Express en moet op termijn 100 winkels tellen in België.

EuroCommerce, de Europese stem van de retail

Steeds meer wetten en regels worden op Europees niveau beslist of ingegeven door Europese richtlijnen. Het is daarom belangrijk dat de retail ook op dit niveau goed vertegenwoordigd wordt. Die taak wordt opgenomen door EuroCommerce, de Europese belangenorganisatie voor de sector. Wij spraken met directeur-generaal Christian Verschueren.

Macintosh Retail Group, het moederbedrijf van winkelketens als Brantano en Scapino, heeft bij de rechtbank een aanvraag tot uitstel van betaling ingediend. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt.

Colruyt Group heeft een sterke eerste helft van het boekjaar 2014-2015 achter de rug. De retailgroep uit Halle boekte een omzetstijging van 2,9% en zag zijn marktaandeel verder groeien tot 31,6%. Ook de brutomarge groeide in de eerste jaarhelft.

Winkelketen Albert Heijn heeft twee nieuwe Pick Up Points geopend in ons land. Je kan nu ook in Lier en Olen je online boodschappen afhalen bij speciale afhaalpunten.

INN'awards

De INN’awards hoeven we u als professional in de sector uiteraard niet meer voor te stellen. Deze trofee, uitgereikt door het gespecialiseerde magazine Gondola, bekroont sinds jaren de meest innovatieve nieuwe producten op de markt. Wie een innovatietrofee uitreikt moet uiteraard ook zelf innoveren. En dat doen we, door dit jaar nieuwe categorieën toe te voegen.

Aldi Vinyl

In Australië kan je binnenkort lp's van The Beatles en The Rolling Stones in je winkelkarretje leggen bij Aldi. De hard discounter gaat eenmalig een beperkt vinyl assortiment verkopen.

2018 een uitzonderlijk jaar? Niet voor private labels: die zetten hun opmars gewoon verder. En het eind is nog niet in zicht. Dat blijkt uit cijfers van Nielsen en Gondola, die volgende dinsdag uitgebreid besproken worden op een infosessie van Gondola Academy. Mis de afspraak niet!

Black Friday wint elk jaar aan populariteit in België. Het is een kans voor alle merken, inbegrepen de kleine ketens. “Wie efficiënter wil worden moet onder meer de veiligheid van zijn elektronisch betaalverkeer verbeteren”, klinkt het bij Ingenico.

Pagina's

Abonneren op Retail