Albert Heijn zet verse producten in the spotlight

Albert Heijn heeft in Hoofddorp, Nederland, een nieuwe winkel geopend die helemaal in het teken van versheid staat. Verschillende ontwikkelingen op het gebied van assortiment en formule komen hier bij elkaar. Zo biedt de winkel meer ruimte aan versproducten en werden er een aantal nieuwe versconcepten toegevoegd.

 

Bij de nieuwe winkel van Albert Heijn Nederland, die gelegen is aan het Genderenplein in Hoofddorp, staat alles in het teken van versheid. Bij binnenkomst wordt de klant overweldigd door de hoeveelheid vers in de winkel. De winkelindeling kent een aantal speelse effecten waardoor klanten geïnspireerd worden zoals de zelfpluk kruidentuin, de patisserie en het borreleiland. Zo wil de retailer de consument en de producent dichter bij elkaar brengen.

 

“Wij geloven dat lekker vers eten bijdraagt aan een beter leven voor iedereen. Daarom zetten wij ons versassortiment dit jaar extra in de spotlights. We maken een grote beweging in al onze verscategorieën. Dat begon met de revival van de aardappel begin dit jaar. Vorige en deze week voegen we meer dan 100 nieuwe producten toe bij de bereide maaltijden en sla en salades. En vanaf vandaag kunnen klanten de vernieuwde Allerhande Box bestellen”, verduidelijkt de retailer.

 

Een tour door de winkel

 

Bij de afdeling groenten en fruit maakt Albert Heijn gebruik van dry misting zodat groenten en fruit langer vers blijven, waardoor er minder voedsel wordt verspild.

 

 

De retailer geeft ook veel meer ruimte aan zijn versproducten waardoor klanten kunnen genieten van een comfortabelere en aangenamere winkelbeleving.

 

 

Bij de tuinafdeling vinden klanten alles van bollen, pitten, zaadjes, stekjes en toebehoren om zelf hun eigen groenten te laten groeien in de tuin of in de keuken.

 

 

Met elektronische schapkaartjes kan Albert Heijn sneller inspelen op de veranderingen in zijn assortiment.

 

 

Op een interactief scherm kunnen klanten zware boodschappen bestellen, zoals packs frisdrank of een krat bier. Deze worden vervolgens door AH.nl thuisbezorgd.

 

 

In het midden van de winkel staat de borreltuin: een breed assortiment aan kazen, patés en salades.

 

 

Klanten kunnen nu zelf een pick & mix van zoete verleidingen maken: pralines, chocolade, koekjes en donuts. Het concept wordt ook gebruikt bij de groenten en fruit afdeling waar consumenten hun eigen mandje met soepgroenten kunnen samenstellen.

 

 

Tijdens hun winkelparcours worden klanten op dynamische wijze geïnformeerd over de laatste aanbiedingen en geïnspireerd door seizoensproducten en lekkere recepten.

 

 

Naast bloemen in de winkel kunnen consumenten nu ook bloemen online (bloemist.ah.nl) bestellen.

 

 

Aan de kassa kunnen klanten kiezen tussen traditionele kassa’s, selfscan met handscanners, selfscan met hun mobiele telefoon of de scan&go.

 

 

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be

Category: 

ISM - Side - NL

Laatste productlanceringen