Dertien jaar geleden startte Richard Kylberg het Zweedse designbureau Blink om winkels en merken te laten schitteren op het moment van de waarheid: de aankoop in de winkel. Eind mei is hij te gast op Gondola Day, wij spraken hem nu al. “We leven in opwindende...
donderdag 05 april 2018
“HEMA wordt grootste Belgische Paaswinkel”, kopt het persbericht dat ons door de Nederlandse retailer werd bezorgd. Dergelijke opvallende acties moeten het bedrijf helpen om haar penetratie in de Belgische markt te versterken door voor de consument het leven en...
woensdag 04 april 2018
De toekomst van de retail ligt niet in Silicon Valley of Europa, maar wel in Azië en meer bepaald China, zegt Chinakenner Pascal Coppens. “De Chinese consument is het toonbeeld van hoe de consument er in de toekomst zal uit zien.” De komende eeuw is die van...
vrijdag 30 maart 2018
Ze zijn oud, maar niet out. En toch worden huidige vijftigers en zestigers stiefmoederlijk behandeld door marketeers en communicatiespecialisten, zegt Filip Lemaitre van research- en consultingplatform The Silver Ones. In de huidige marketing en communicatie draait...
woensdag 28 maart 2018
La Redoute is anno 2018 veel meer dan een e-commercebedrijf. Drie jaar geleden opende het zijn eerste fysieke winkel, vandaag telt het in Frankrijk elf winkels. En het broedt ook op winkels in het buitenland. “Winkels zorgen voor menselijk contact.” Elf...
vrijdag 23 maart 2018
Ongelijkheid tussen mannen en vrouwen is vandaag de dag nog steeds een groot probleem. Daarom organiseert Procter & Gamble programma’s als ‘Flex at work’ en wereldwijde campagnes als 'Share te load’ van Ariel om mensen bewust te maken dat...
woensdag 07 maart 2018
Rock ’n roll in de voedingssector? Jazeker, het bestaat. Verschillende start-ups en bedrijven zorgen voor een nieuwe, verfrissende wind in consumptie en distributie. We stellen ze u voor, naar aanleiding van New Generation in Retail, het evenement dat op 29 maart...
dinsdag 06 maart 2018
Consumenten die vers verkiezen wanneer ze groenten en fruit kopen? Die denken beter nog eens na, zegt Jan Haspeslagh, managing director van diepvriesgigant Ardo. “Vriesvers is minstens even goed en overwegend goedkoper dan vers. Alleen zijn veel consumenten zich daar...
woensdag 28 februari 2018
Niet Amazon, maar Alibaba is de allergrootste schrik van retailers en e-commercebedrijven. Terecht, vindt Jonathan Holslag. “De retailers bij ons moeten wakker worden. Ze worden compleet in de vernieling gespeeld.” “Jack Ma, de CEO van Alibaba, speelt...
woensdag 07 februari 2018
“Het is hoog tijd dat retailers hun relatie met de consument herzien. Alles on demand en onmiddellijk krijgen, is niet houdbaar”, zegt Ellen Petry Leanse. De vrouw werkte in een vorig leven voor technologiereuzen Apple en Google, stond aan de zijde van Steve...
vrijdag 26 januari 2018
Bitcoin was even voor eindejaar een fenomeen: de waarde schoot als een komeet de hoogte in, daarna zakte ze als een pudding terug in elkaar. Maar het is niet bitcoin zelf, wel de technologie erachter die binnen hier en vijf jaar voor een revolutie zal zorgen, zegt...
woensdag 03 januari 2018
Peter Janssen, CEO van het Glacio/IJsboerke, is verkozen tot Personality of The Year. Met recht en reden: hij blies het iconische Belgische ijsmerk vanaf 2013 nieuw leven in en zorgt nu met de overname door chocoladebedrijf Baronie dat de groei kan verder gezet worden....
woensdag 29 november 2017
Een foodmarket met de beste beenhouwer van België, televisiekok Jeroen De Pauw en de volgens Gault Millau beste Italiaanse kok in België geeft in Leuven een nieuwe adem aan een leegstaand industrieel pand in een buurt die in volle ontwikkeling is. In enkele maanden...
donderdag 23 november 2017
Van de VS tot het Midden-Oosten: weinig Belgische bedrijven kunnen zo’n succesverhaal voorleggen als Lotus Bakeries. Over de hele wereld scoort het met speculoos en speculoospasta, de Belgische markt wil ceo Jan Boone nu inpakken met healthy snacks. “Het is niet...
woensdag 15 november 2017
Vreemd? Verrassend? Verschillend? Misschien. Maar ook en vooral ongelooflijk interessant, dit initiatief van Costco, dat zich gevestigd heeft in Villebon-sur-Yvette, ten zuiden van Parijs. Daar moesten we weer van weten. We gingen met grote ogen kijken naar dit verkooppunt...
woensdag 08 november 2017
De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft interesse om zich op de Belgische markt te vestigen. Dat zegt CFO Ton Van Veen in een gesprek met Gondola. “Het vergt heel wat voorbereiding en de juiste strategie. We gaan onze tijd nemen, maar we sluiten het zeker niet uit...
maandag 06 november 2017

Pagina's