Gondola bracht een bezoekje aan FICO Eataly World, het reusachtige foodpark in Bologna dat het uithangbord is van de Italiaanse voedingsproductie. Ondanks alle zorg die werd besteed aan dit project, waren we echter niet overtuigd noch begeesterd door het resultaat. Alle...
donderdag 26 juli 2018
Gondola non food
Gondola Day 2018 had als thema “Sense(s)”: hoe kan men als retailer of fabrikant vandaag betekenisvol zijn voor de nieuwe veranderende consument? CasusGrill™ kan gelden als schoolvoorbeeld van betekenisvolle productontwikkeling in het home improvement...
donderdag 26 juli 2018
De laatste tijd lanceerde Monizze, verdeler van elektronische maaltijd-, eco- en cadeaucheques, regelmatig een reeks vernieuwingen dankzij zijn sterke lokale verankering en een duidelijke strategie. Zo biedt zijn app verschillende diensten aan, waaronder Skip-Q dat klanten...
woensdag 25 juli 2018
Carrefour heeft een steile ambitie: nummer één in bio worden in België. Dat wil het voor mekaar krijgen met een uitgebreid aanbod, maar ook met gespecialiseerde shops die bio en speciale voeding aanbieden. Een interview met Geoffroy Gersdorff, secretaris-generaal Carrefour...
woensdag 11 juli 2018
De biosector is in volle bloei en dat weet ook Bio-Planet. Met zijn nieuwe stadswinkel in Antwerpen en zijn nieuwe winkels die weldra zullen openen in Wallonië, wil het bedrijf alle mogelijke soorten consumenten in heel België veroveren. Maar wat gaat er schuil achter deze...
vrijdag 29 juni 2018
Maandenlang was het de vraag die de hele markt bezighield: hoe ziet het nieuwe strategische plan van Delhaize België eruit? Afgelopen donderdag gaf Xavier Piesvaux, sinds negen maanden het nieuwe hoofd van Delhaize België, toelichting aan de pers. Dat gebeurde in het decor...
zaterdag 02 juni 2018
Dankzij een doorgedreven klantgerichtheid slaagde Lunch Garden er de voorbije jaren in steeds meer mensen aan te spreken en aan zich te binden. CEO Annick van Overstraeten vertelt op 31 mei op Gondola Day over het geheim van het succes. Een horecaketen op een...
woensdag 23 mei 2018
Albert Heijn heeft in Hoofddorp, Nederland, een nieuwe winkel geopend die helemaal in het teken van versheid staat. Verschillende ontwikkelingen op het gebied van assortiment en formule komen hier bij elkaar. Zo biedt de winkel meer ruimte aan versproducten en werden er een...
woensdag 16 mei 2018
Twee jaar geleden merkte de Britse hypermarktketen dat zijn populariteit kromp. Het klopte aan bij het Zweedse designbureau Blink en kreeg prompt een nieuw, sympathieker gezicht. Richard Kylberg, op 31 mei te gast op Gondola Day, over het hoe en het waarom van de...
maandag 14 mei 2018
Op donderdag 31 mei is Huub Vermeulen, algemeen directeur van bol.com, te gast op Gondola Day. De boodschap die hij meebrengt? “Er is nog heel veel ruimte voor samenwerking met Belgische retailers.” Bol.com heeft reden om trots te zijn. De afgelopen jaren...
dinsdag 08 mei 2018
Midden maart opende het “nieuwe” Oh’Green een eerste nieuwe vestiging in Aarschot. We maakten er meteen een afspraak voor een interview met Bob Douliez, de CEO van Garden Center Holding dat iets meer dan een jaar geleden ontstond uit het samengaan van Oh!...
maandag 30 april 2018
Gondola Non food
Enkele weken voor de opening van de allereerste Belgische Søstrene Grene, hadden wij een gesprek met Julien Duval, een Fransman die franchisenemer van dit Deense winkelconcept is voor ons land. Julien Duval stelt zich alvast voor: « Ik kom uit de IT-...
donderdag 26 april 2018
Dertien jaar geleden startte Richard Kylberg het Zweedse designbureau Blink om winkels en merken te laten schitteren op het moment van de waarheid: de aankoop in de winkel. Eind mei is hij te gast op Gondola Day, wij spraken hem nu al. “We leven in opwindende...
donderdag 05 april 2018
“HEMA wordt grootste Belgische Paaswinkel”, kopt het persbericht dat ons door de Nederlandse retailer werd bezorgd. Dergelijke opvallende acties moeten het bedrijf helpen om haar penetratie in de Belgische markt te versterken door voor de consument het leven en...
woensdag 04 april 2018
De toekomst van de retail ligt niet in Silicon Valley of Europa, maar wel in Azië en meer bepaald China, zegt Chinakenner Pascal Coppens. “De Chinese consument is het toonbeeld van hoe de consument er in de toekomst zal uit zien.” De komende eeuw is die van...
vrijdag 30 maart 2018
Ze zijn oud, maar niet out. En toch worden huidige vijftigers en zestigers stiefmoederlijk behandeld door marketeers en communicatiespecialisten, zegt Filip Lemaitre van research- en consultingplatform The Silver Ones. In de huidige marketing en communicatie draait...
woensdag 28 maart 2018

Pagina's