Flashinterview met Christian Verschueren, directeur-generaal van Eurocommerce, de belangenorganisatie van de Europese retail. Wat zijn de belangrijkste trends in consumptie? Ik zie een paar belangrijke trends in economie en consumptie. Europa kent op dit...
maandag 15 oktober 2018
Weinig bedrijven verklaren zo openlijk de oorlog aan plastic als SodaStream, de Israëlische producent van het toestel waarmee thuis je kraantjeswater kan omtoveren in bruiswater. Johan Schepers, general manager van SodaStream Benelux, over de steile ambities van het bedrijf...
woensdag 26 september 2018
Hoewel bol.com ook in België als kool groeit, zijn er voorlopig geen plannen om een Franstalige site te lanceren om het zuiden van het land te betreden. De investering zou proportioneel te groot zijn tegenover de groei die met dezelfde inspanningen op de huidige markten kan...
dinsdag 25 september 2018
Het gros van de voedingsproducten in de supermarkt is ondenkbaar zonder palmolie. Toch ligt het product onder vuur wegens de impact van ontbossing en gebrek aan duurzaamheid. Erg vindt François Van Hoydonck, CEO van het Belgische palmoliebedrijf Sipef, dat niet. De...
donderdag 20 september 2018
Verkopen een kunst? Absoluut, zegt Joeri Perneel, managing director van CPM Belgium, maar het heeft ook alles met een goede voorbereiding en vooral met het goed gebruik van data te maken. Hij legt het op 14 september van naaldje tot draadje uit op de Sales Summit, hier...
maandag 27 augustus 2018
Jumbo nadert de Belgische markt met rasse schreden. Gisteren kondigde de retailer nog aan dat de eerste locaties officieel vastliggen en dat de Nederlandse keten volop aan een “dedicated organisatie” voor zijn Belgische vestigingen werkt. Daarom...
donderdag 23 augustus 2018
Big data is een buzzwoord. Maar hoe zet je als bedrijf gegevens om in een succesvolle marketingcampagne? Op de Shopper & Trade Marketing 3.0 opleiding op 30 augustus geeft Dominique Vercraeye, managing director van Kantar TNS Belgium tekst en uitleg. Hier krijgt u al...
maandag 20 augustus 2018
Gondola bracht een bezoekje aan FICO Eataly World, het reusachtige foodpark in Bologna dat het uithangbord is van de Italiaanse voedingsproductie. Ondanks alle zorg die werd besteed aan dit project, waren we echter niet overtuigd noch begeesterd door het resultaat. Alle...
donderdag 26 juli 2018
Gondola non food
Gondola Day 2018 had als thema “Sense(s)”: hoe kan men als retailer of fabrikant vandaag betekenisvol zijn voor de nieuwe veranderende consument? CasusGrill™ kan gelden als schoolvoorbeeld van betekenisvolle productontwikkeling in het home improvement...
donderdag 26 juli 2018
De laatste tijd lanceerde Monizze, verdeler van elektronische maaltijd-, eco- en cadeaucheques, regelmatig een reeks vernieuwingen dankzij zijn sterke lokale verankering en een duidelijke strategie. Zo biedt zijn app verschillende diensten aan, waaronder Skip-Q dat klanten...
woensdag 25 juli 2018
Carrefour heeft een steile ambitie: nummer één in bio worden in België. Dat wil het voor mekaar krijgen met een uitgebreid aanbod, maar ook met gespecialiseerde shops die bio en speciale voeding aanbieden. Een interview met Geoffroy Gersdorff, secretaris-generaal Carrefour...
woensdag 11 juli 2018
De biosector is in volle bloei en dat weet ook Bio-Planet. Met zijn nieuwe stadswinkel in Antwerpen en zijn nieuwe winkels die weldra zullen openen in Wallonië, wil het bedrijf alle mogelijke soorten consumenten in heel België veroveren. Maar wat gaat er schuil achter deze...
vrijdag 29 juni 2018
Maandenlang was het de vraag die de hele markt bezighield: hoe ziet het nieuwe strategische plan van Delhaize België eruit? Afgelopen donderdag gaf Xavier Piesvaux, sinds negen maanden het nieuwe hoofd van Delhaize België, toelichting aan de pers. Dat gebeurde in het decor...
zaterdag 02 juni 2018
Dankzij een doorgedreven klantgerichtheid slaagde Lunch Garden er de voorbije jaren in steeds meer mensen aan te spreken en aan zich te binden. CEO Annick van Overstraeten vertelt op 31 mei op Gondola Day over het geheim van het succes. Een horecaketen op een...
woensdag 23 mei 2018
Albert Heijn heeft in Hoofddorp, Nederland, een nieuwe winkel geopend die helemaal in het teken van versheid staat. Verschillende ontwikkelingen op het gebied van assortiment en formule komen hier bij elkaar. Zo biedt de winkel meer ruimte aan versproducten en werden er een...
woensdag 16 mei 2018
Twee jaar geleden merkte de Britse hypermarktketen dat zijn populariteit kromp. Het klopte aan bij het Zweedse designbureau Blink en kreeg prompt een nieuw, sympathieker gezicht. Richard Kylberg, op 31 mei te gast op Gondola Day, over het hoe en het waarom van de...
maandag 14 mei 2018

Pagina's