“Marketing is Finance is Business”, zo heet het boek dat marketeer Chris Burggraeve, voorheen actief bij Procter & Gamble, Coca-Cola en AB InBev, recent schreef. Een must voor elke marketingprofessional, volgens Fons Van Dyck. “Marketeers en financieel...
dinsdag 11 juni 2019
Alex Ootes is vicepresident Pan-EU categoriemanagement en Europese expansie van Amazon. Hij licht een tip van de sluier op over de uitdagingen van de onlineverkoop in 2019. Het is zeer uitzonderlijk dat een topman bij Amazon aan de pers toestemming geeft voor een...
donderdag 06 juni 2019
Gunter Pauli, ooit topman van schoonmaakmiddelenfabrikant Ecover en vandaag bekend als de ‘Steve Jobs van de duurzaamheid’, pleit in zijn nieuwe boek ‘Zo slim als de natuur’ voor een betere en vooral slimmere economie. Maar wat bedoelt hij daar...
maandag 27 mei 2019
De naam knipoogt naar de Britse inlichtingendienst MI6, maar het Gentse bedrijf ML6 houdt zich bezig met artificiële intelligentie, en meer bepaald deep learning. “We moeten retailers gelukkig niet meer uitleggen wat het nut van artificiële intelligentie is: ze zijn...
maandag 20 mei 2019
Enkele weken geleden lanceerde Zalando zijn nieuwe campagne ‘Unleash Your Beauty’ waarin het benadrukt dat consumenten niet aan de verwachtingen van anderen moeten voldoen, maar vooral met hun eigen stijl het beste uit zichzelf moeten halen. Meteen ook het...
maandag 06 mei 2019
De opmars van vleesvervangers lijkt onstuitbaar, zeker nu ook Beyond Meat in de Belgische supermarkten van Delhaize en Albert Heijn te vinden is. Is de toekomst meer dan ooit vleesloos? We vroegen het aan Will Schafer, vice president of marketing bij Beyond Meat. Hij...
vrijdag 26 april 2019
Is het geluk, stom toeval of hard werk? In zijn nieuwe boek ‘De onsterfelijke onderneming’, legt marketeer Fons Van Dyck - op 16 mei een van de sprekers op Gondola Day - uit waarom sommige bedrijven overleven en andere niet. En waarom het gros van de merken...
maandag 08 april 2019
Sinds vorige week zijn de online cosmeticaproducten van Zalando ook in België verkrijgbaar. Naar aanleiding daarvan had Gondola een gesprek met Kenneth Melchior, Director Northern Europe bij Zalando. Hij vertelde ons meer over de evolutie die het modeplatform heeft...
vrijdag 29 maart 2019
Vorige week dinsdag, op 12 maart, vierde het internet zijn 30-jarig bestaan. Op 3 decennia heeft het een onmiskenbare plaats in ons leven ingenomen: geen millennial die zich nog een wereld zonder kan inbeelden. Voor thought leader Rik Vera is de vergelijking tussen het...
woensdag 20 maart 2019
Troc.com, Europese marktleider op het vlak van tweedehands, heeft vandaag 27 winkels in België, waarvan 19 in Franstalig België, 6 in Vlaanderen en 2 in Luxemburg. Het winkelpark dat al jaren stabiel is zou dit jaar uitbreiden met 3 nieuwe winkels. Dat meldde Fabrice Baj,...
woensdag 20 maart 2019
2019 wordt het jaar waarin er op de Belgische markt een ongezien felle prijzenoorlog losbarst, daar twijfelt niemand aan. Chris Van Wettere, algemeen directeur bij Colruyt Laagste Prijzen en Personality of the Year 2018, ziet het met vertrouwen tegemoet. “We hebben in...
dinsdag 19 maart 2019
De Franse start-up Graapz gaat de strijd aan tegen voedselverspilling en biedt daarom via zijn platform wekelijks manden met onverkochte groenten en fruit aan van lokale handelaars. Zo wil het niet alleen 'lelijke' producten herwaarderen, maar klanten ook meer in...
woensdag 13 maart 2019
Tom&Co gaat sinds 2016 als onafhankelijke keten door het leven, en moest daarbij heel wat hindernissen overwinnen. Vandaag komt het voor de dag met een totaal nieuw commercieel concept, dat breekt met de klassieke logica van de retailers. En dat is ook niet meer dan...
dinsdag 12 maart 2019
In een tijd waarin gezondheid een centrale rol speelt binnen alle voedingstrends, wil de online kruidenier Kazidomi de toegang tot gezonde producten vergemakkelijken. Via een jaarabonnement kunnen klanten genieten van gezonde producten die tot 50% goedkoper zijn dan de...
maandag 04 maart 2019
Zorgt de komst van Jumbo naar België voor een schokgolf, zoals velen verwachten? Gondola trok naar het hoofdkwartier van Jumbo voor een exclusief gesprek met Peter Isaac (51), de man die ervoor moet zorgen dat de supermarkt in België een succesverhaal wordt. Peter...
donderdag 28 februari 2019
Bedrijven hebben nog te vaak de gewoonte ouders als kinderen aan te spreken, zegt Anne Cornut, zelf moeder van vijf. Samen met haar zakenpartner Ingrid Renders richtte ze Maison Slash op, een marketingconsultingbedrijf én community die draait rond ‘parent friendly...
dinsdag 26 februari 2019

Pagina's