Actualiteit

Verkopen een kunst? Absoluut, zegt Joeri Perneel, managing director van CPM Belgium, maar het heeft ook alles met een goede voorbereiding en vooral met het goed gebruik van data te maken. Hij legt het op 14 september van naaldje tot draadje uit op de Sales Summit, hier krijgt u nu al een voorproefje.

Ecover gaat haar B2B-afdeling Ecover Professional verkopen aan het Nederlandse Greenspeed. Daarmee trekt Ecover zich terug uit de B2B markt. Het merk gaat zich enkel nog te focussen op de consumentenmarkt.

Gondola non-food

Dat Intirio plaats vindt samen met de voor België nieuwe vakbeurs Trendz is geen toeval: er zijn heel wat overeenkomsten en overlappingen wat producten en bezoekers betreft. Intirio moet dus Trendz versterken en omgekeerd.

Marcel Boekhoorn, de nieuwe eigenaar van de Nederlandse keten Hema, wil een deel van zijn winkels verkopen aan franchisenemers. De opbrengst daarvan wil hij gebruiken om de internationale expansie van de keten te versnellen. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.

In 2020 opent Ikea zijn grootste vestiging ooit in de Filipijnse hoofdstad Manilla. De meubelgigant investeerde maar liefst 117 miljoen euro in het pand dat zich uitstrekt over een oppervlakte van 65.000m2. De nieuwe winkel kadert in een groot expansieoffensief dat Ikea voert in Azië. Dat schrijft Bloomberg.

Ikea wil de organisatiestructuur wereldwijd aanpassen en dus ook in ons land. Dat maakte Ikea België vandaag bekend tijdens een bijzondere ondernemingsraad. Zo’n 120 jobs komen daardoor op de helling te staan, voornamelijk in het hoofdkantoor en op de HR-afdelingen.

Volgens het Auditoraat van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) probeert de Orde der apothekers om het model Medi-Market van de markt uit te sluiten en/of zijn ontwikkeling te beletten. Bovendien zou de orde het bedrijf indirect een minimum verkoopprijs van geneesmiddelen opleggen.

Primark opent zijn tweede Brusselse vestiging in de lente van 2019. Die zal neerstrijken op de Elsensesteenweg en is bijna dubbel zo groot als zijn eerste vestiging in Brussel.

Na een nettoverlies van 344 miljoen euro vorig jaar en verschillende moeilijkheden, besluit de Blokker-familie om na 122 jaar een meerderheidsbelang in de keten te verkopen. Dat bevestigt president-commissaris Michiel Witteveen aan Het Financieel Dagblad. De eerste verkennende verkoopgesprekken zijn al gestart.

Regelmatig voert de sector “DIY-Garden-Interior” van handelsfederatie Comeos een onderzoek naar de gewoonten van de Belgen. Ditmaal kwamen de huisdieren aan bod.

Pagina's

Abonneren op Non Food