Actualiteit

Verkopen een kunst? Absoluut, zegt Joeri Perneel, managing director van CPM Belgium, maar het heeft ook alles met een goede voorbereiding en vooral met het goed gebruik van data te maken. Hij legt het op 14 september van naaldje tot draadje uit op de Sales Summit, hier krijgt u nu al een voorproefje.

Ecover gaat haar B2B-afdeling Ecover Professional verkopen aan het Nederlandse Greenspeed. Daarmee trekt Ecover zich terug uit de B2B markt. Het merk gaat zich enkel nog te focussen op de consumentenmarkt.

Ikea wil de plasticvervuiling van de oceaan proactief bestrijden en heeft zich daarom aangesloten bij het NextWave, een iniatief dat plastic wil omvormen tot consumptieproducten. Op die manier wil Ikea deel uitmaken van 's werelds eerste commerciële leveringsketen van zwerfplastic. “We streven ernaar de eerste productprototypes klaar te hebben tegen eind 2019”, reageert Ikea.

De Nederlandse ondernemer Marcel Boekhoorn staat op het punt om de winkelketen Hema over te nemen via zijn investeringsmaatschappij Ramphastos Investments. Concrete details over de overname worden niet bekend gemaakt.

Sofinim, dochterbedrijf van de groep Ackermans & van Haaren, en dochterbedrijven van de Nationale Portefeuillemaatschappij (NPM) verkopen Distriplus, eigenaar van de merken Di en Planet Parfum, aan Groupe Jacques Bogart.

Ron Kloos, formuledirecteur Gamma Nederland, heeft besloten om op 18 november 2018 Intergamma te verlaten en zijn loopbaan buiten het bedrijf verder te zetten. Dat maakte Intergamma zonet bekend. Wie Kloos zal opvolgen is voorlopig nog niet duidelijk.

Lionel Desclée stapt op als CEO van Tom&Co en trekt naar Azië voor een nieuwe operationele uitdaging. Thierry le Grelle zal hem vanaf 1 januari 2019 opvolgen. Lionel Desclée behoudt wel zijn belang in Tom&Co en blijft lid van de raad van bestuur.

Het Franse Ardian, een van de wereldleiders in privé investeringen, heeft samen met Vendis Capital, Dominique Baudoux (oprichter en voorzitter) en Sergio Calandri (CEO) een contract getekend voor een meerderheidsparticipatie in de firma Inula.

Walmart koopt opnieuw een online modemerk. Na ModCloth, Bonobos en Allswell neemt de Amerikaanse retailketen Eloquii over, een jong bedrijf dat bijna enkel online verkoopt en zich richt tot vrouwen met een maatje meer. Die markt is in de Verenigde Staten maar liefst 21,4 miljard dollar waard. Het segment is binnen de modesector de snelste groeier.

Gondola Non food

Beursorganisator Easyfairs had al aangekondigd het succesvolle Nederlandse B2B beursconcept TrendZ ook naar België te brengen, initieel al in 2018. Uiteindelijk kiest men er voor om de beurs samen met Intirio te laten plaatsvinden eind januari 2019.

Pagina's

Abonneren op Non Food