Actualiteit

Ecover gaat haar B2B-afdeling Ecover Professional verkopen aan het Nederlandse Greenspeed. Daarmee trekt Ecover zich terug uit de B2B markt. Het merk gaat zich enkel nog te focussen op de consumentenmarkt.

Gondola Non food

Enkele weken voor de opening van de allereerste Belgische Søstrene Grene, hadden wij een gesprek met Julien Duval, een Fransman die franchisenemer van dit Deense winkelconcept is voor ons land.

 

AkzoNobel, marktleider in verf en coatings, zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2018 wegzakken naar 2,176 miljard euro (-8%). Daarnaast daalde het volume met 3%. Hoewel decoratieve verven aan volume verloren, blijft het segment nog steeds erg belangrijk voor het bedrijf. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die AkzoNobel vrijgaf.

Casper Meijer stapt op als CEO van de Nederlandse groep Blokker Holding, een dag na het vertrek van de Belgische CEO van Blokker. Een beslissing die de bezorgdheden en twijfels die al enkele maanden in en rond het bedrijf circuleren, bevestigen.

Gondola Non food

Søstrene Grene, één van de meest populaire Deense winkelketens die de wereld begint te veroveren, komt naar ons land.

In de open natuur barbecueën zonder blijvend afval te produceren: dat is het eenvoudige idee achter Casus Grill. Een voorbeeld van hoe duurzaamheid ook sexy kan zijn, zegt oprichter Carsten Brøgger, op 31 mei te gast op Gondola Day. “Groene producten kunnen maar een succes zijn als ze een hart hebben en de consument aanspreken.”

De Nederlandse winkelketen Hema heeft vorig jaar een recordomzet van 1,24 miljard euro geboekt. Dat is een stijging met 3,5% tegenover 2016. Het bedrijf groeide in alle landen waar het actief is, met Frankrijk en Duitsland als uitschieters. Ook de onlineverkoop steeg fors. Onder de streep zijn er echter weer rode cijfers te lezen. Het verlies, grotendeels te wijten aan eenmalige kosten, liep op tot bijna 31 miljoen (26 miljoen in 2016).

Ikea heeft plannen om een winkel te open in winkelcentrum Madeleine, in hartje Parijs. Het nieuwe verkooppunt zou zich uitstrekken over een ruimte van 5.000m2. Dat meldt Le Figaro.

De populaire woonwebshop Furnified opent zijn eerste pop-upwinkel in Brussel. Klanten kunnen er vanaf 28 april tot en met 28 juni terecht voor “uniek en betaalbaar design”.

De Nederlandse woonwinkelketen Leen Bakker, die in mei vorig jaar door Blokker Holding werd verkocht aan het investeringsfonds Gilde Equity Management, wil groeien door het succes van de online activiteiten door te trekken naar de fysieke winkels. Om de online verkoop te ondersteunen werd Joost Wels, de voormalige CEO van webwinkel fonQ, aangetrokken.

Pagina's

Abonneren op Non Food