Actualiteit

Brantano introduceert twee nieuwe winkelformules: Brantano Boutik en Brantano Markets, en een nieuw online platform. Daarnaast wil het bedrijf tegen 2020 40 Brantano Boutiks en 10 Brantano Markets openen. De schoenenverkoper wijkt zo steeds verder af van zijn oorspronkelijke schoenenconcept en focust bewust op mode. “We willen van Brantano een volwaardige modespeler maken met een compleet aanbod merkenmode voor een breed publiek."

Ecover gaat haar B2B-afdeling Ecover Professional verkopen aan het Nederlandse Greenspeed. Daarmee trekt Ecover zich terug uit de B2B markt. Het merk gaat zich enkel nog te focussen op de consumentenmarkt.

Action, de grootste non-food discount retailer van Europa, opent morgen haar 150ste Belgische winkel in Nieuwpoort. En er lijkt nog geen einde te komen aan de expansiedrang van het bedrijf, want tegen het einde van dit jaar wil Action nog verder groeien. Goed nieuws, want zo komen er honderden nieuwe jobs bij.

C&A onderzoekt of Chinese gevangenen worden ingezet bij de productie van hun kleren. Daarmee reageert het bedrijf op eerdere beschuldigingen van de Britse ex-journalist Peter Humphrey die zelf twee jaar in een Chinese gevangenis zat. “Als we op dwangarbeid stuiten, stoppen we met die leverancier.”

Dieter Struye, ex-CEO de Brico, est depuis peu le nouveau Directeur Général non-food de Colruyt Group.

Juttu, het lifestyle concept van A.S. Adventures, opent in maart een nieuw filiaal in Brussel, tegelijkertijd met de lancering van zijn Franstalige webshop. Niet veel later volgt ook een winkel in Gent. Het is duidelijk, het lifestyle concept verovert binnenkort heel België.

Dankzij de vele investeringen van belangrijke online spelers in fysieke winkels, ligt er een mooie toekomst voor de traditionele retail in het verschiet. En Alibaba weet maar niet van ophouden. Zo neemt het bedrijf 15% van Beijing Easyhome Furnishing , een Chinese meubelketen, over.

Amazon gaat pakjes voortaan ophalen bij bedrijven en direct leveren bij klanten. Dat meldt de Wall Street Journal. De Amerikaanse webgigant groeit zo uit tot volwaardig postbedrijf en gaat de concurrentie aan met FedEx en UPS.

UPS heeft op het industrieterrein Lummen-Zolder een nieuw sorteer- en distributiecentrum geopend. Het is na Diegem het tweede platforma van het Amerikaanse pakjesbedrijf in ons land. Hiermee verdubbelt het bijna zijn capaciteit in het land. “Dat is ook nodig, omdat – vooral onder invloed van de e-commerce – UPS vorig jaar zijn volumes in ons land met 20% verhoogde; Europees was de groei van de groep 14%”, zegt Fernando Flacon, countrymanager van UPS België en Luxemburg.

Eindelijk is het officieel: IKEA lanceert zijn Belgische webshop. Vanaf nu kunnen Belgen ook online shoppen en hun bestelling thuis laten leveren. Dat maakte de meubelgigant vandaag bekend.

Pagina's

Abonneren op Non Food