Actualiteit

Verkopen een kunst? Absoluut, zegt Joeri Perneel, managing director van CPM Belgium, maar het heeft ook alles met een goede voorbereiding en vooral met het goed gebruik van data te maken. Hij legt het op 14 september van naaldje tot draadje uit op de Sales Summit, hier krijgt u nu al een voorproefje.

Ecover gaat haar B2B-afdeling Ecover Professional verkopen aan het Nederlandse Greenspeed. Daarmee trekt Ecover zich terug uit de B2B markt. Het merk gaat zich enkel nog te focussen op de consumentenmarkt.

Ikea is van plan om een stadswinkel te openen in Brussel. Daarnaast experimenteert de woonketen ook volop met ‘touch points’, kleinere winkels waar klanten terecht kunnen voor hulp. Dat vertelde CEO Jesper Brodin tijdens een interview met Trends-Tendances.

Ikea België lanceert de 'Better Living'-app met concrete acties en challenges om klanten en medewerkers te ondersteunen bij het verkleinen van hun ecologische voetafdruk thuis. Zo wil de keten hen bewust maken van hun ecologische impact, maar hen ook actief laten meewerken aan een duurzame toekomst.

Hema zal voortaan zijn producten ook in andere winkelketens en webshops aanbieden. Daarvoor gaat het bedrijf samenwerken met grote retailers uit Frankrijk en Duitsland, en een Nederlandse en internationale webshop. Dat zegt CEO Tjeerd Jegen tijdens een interview met Het Financieele Dagblad.

De Franse sportketen Decathlon gaat een nieuw distributiecentrum in Tilburg bouwen voor de Nederlandse markt. Vandaag wordt de logistiek voor de Nederlandse winkels vanuit een distributiecentrum in Willebroek georganiseerd. Ook de e-commercelogistiek voor Nederland verhuist. De beslissing is ingegeven door de groei in beide landen, die in Willebroek leidde tot capaciteitskrapte. “Ze heeft niets te maken met nachtwerk”, zegt de woordvoer van Decathlon België.

e5 mode breidt zijn merkenaanbod uit in 15 winkels. Daarnaast is het vernieuwde assortiment ook online beschikbaar. Op die manier wil het bedrijf een grotere groep vrouwen bereiken. Er wordt naar goede gewoonte trouwens ook rekening gehouden met dames met een maatje meer.

Gondola non-food

BricoPlanit lanceert vandaag 4 april een volledig nieuw concept in Waterloo met een oppervlakte van 11.000 m2.

Ikea start vanaf 2020 een pilot voor het verhuren van meubels in 30 markten, waaronder België. De test komt er na een consumentenonderzoek rond circulaire economie. Een initiatief dat nog uitgebreid aan bod zal komen tijdens de lezing van Caroline Gastaud, head of sustainability bij Ikea, tijdens de Re-sharing Economy sessie van Gondola Society op 24 april.

Gondola non-food

Om zijn gloednieuwe showroom van 3300m² in Kuurne aan het grote publiek voor te stellen, heeft FACQ een origineel initiatief gelanceerd in samenwerking met de stad Kortrijk en een lokale designer: een pop-up store die badkamerdesign in de kijker zet.

Pagina's

Abonneren op Non Food