Wissels binnen het directiecomité van Albert Heijn Nederland

Albert Heijn Nederland stelt zijn nieuwe directieteam voor en dat betekent ook enkele wissels. Zo verlaat Cees Van Vliet het managementteam en wordt ex-Blokker topman Rob van Heesen directeur foodservice & concepten. Met dit nieuwe team wil de retailer meer focussen op specifieke groeigebieden, veranderende klantenbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt.

 

De komst van Marit van Egmond in februari als nieuwe algemeen directeur van Albert Heijn, betekent ook de komst van een nieuw managementteam. Vanaf 6 mei start het nieuwe directiecomité, in totaal 11 leden, aan zijn opdracht. Onder hen vinden we onder meer Nic Brassey (HR directeur ad interim), Arnoud van Daalen (directeur digitaal & klanten), Marco van Grinsven (directeur distributie & transport), Henk van Harn (directeur houdbaar & non-food), Constantijn Ninck Blok (directeur vers), Philip Padberg (directeur e-commerce), Hendrik Jan Roel (financieel directeur) en Johan van der Zanden (directeur marketing & communicatie).

 

Er zijn ook enkele veranderingen binnen het management. Zo verlaat winkeldirecteur Cees Van Vliet na een carrière van 25 jaar het bedrijf. Wie hem zal opvolgen is voorlopig nog niet duidelijk. Albert Heijn wil enkel kwijt dat de toekomstige directeur winkels snel zal aangekondigd worden. Daarnaast gaat Rob van Heesen, die begin dit jaar nog als general manager van AH to go werd aangesteld, voortaan aan de slag als directeur foodservice & concepten.

 

Met dit nieuwe managementteam wil het bedrijf zijn huidige activiteiten verder ontwikkelen en meer focus leggen op specifieke groeigebieden zoals vers, digital, e-commerce en foodservice concepten, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt. De lijnen binnen Albert Heijn worden korter en dat maakt het bedrijf nog flexibeler en klantgerichter, aldus Albert Heijn.

 

“De manier waarop mensen in Nederland bezig zijn met eten en drinken is enorm in beweging. De foodretailmarkt is daardoor flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen. Met deze stap gaan we als één Albert Heijn een volgende fase in van ons bedrijf. En zetten we ons iedere dag maximaal in om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Voor iedereen. Ik kijk ernaar uit om dit met mijn nieuwe team te realiseren”, reageert Marit van Egmont, CEO van Albert Heijn.

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be

categorie: 

Laatste productlanceringen