Wijnegem opent de "grootste" man cave in een shoppingcenter. ‘The Hub’ is liefst 240 m² groot en is onder andere uitgerust met biljarttafels, gameconsoles, reuze tv’s en een zes meter lange bar met bier en cocktails. Toch is deze man cave vooral een activatieplatform voor merken die mannen heel het jaar lang producten willen laten testen en beleven.

De aftrap voor de wintersolden is vandaag gegeven en dat betekent weer een stormloop naar alle winkelstraten en winkelcentra van het land. Volgens Wijnegem - Shop Eat Enjoy zijn het daarbij meestal de mannen "die in de gangen van het shoppingcentrum trouw op hun partners wachten tot ook zij hun keuze hebben gemaakt in het aanbod". Aangezien bijna zes op de tien bezoekers in Wijnegem minstens drie uur doorbrengen in het winkelcentrum, kan die wachttijd dus soms al eens oplopen. En dat is ook de eigenaars van Wijnegem niet ontgaan.

“Binnenkort krijgen deze wachtende ‘hubbies’ hun eigen stek in het shoppingcenter: ‘The Hub’. In dit walhalla voor mannen kunnen ze de tijd op een leuke en aangename manier doden. Aan alles is gedacht: biljart, kickertafels, darts, de nodige kranten en tijdschriften, gaming en live sport op tv. Geen vergeten hoekje, dus, maar een échte man cave die naam waardig”, vertelt Katrien Geysen, Shopping Center Manager van Wijnegem - Shop Eat Enjoy.

"Grootste man cave ter wereld" 

‘The Hub’ is volgens Wijnegem ’s werelds grootste man cave in een shoppingcenter. In het buitenland zijn er her en der wel man caves in winkelcentra te vinden, maar nergens van deze omvang.

“‘The Hub’ krijgt een heel jaar lang een plaats in een unit op het gelijkvloers van ons shopping center. Je zal er de komende maanden sportuitzendingen kunnen bekijken, bier proeven, deelnemen aan een gaming competitie, en nog veel meer. Wie wil, kan er ook zélf een feestje organiseren. Het wordt dus een échte belevingsplek”, vervolgt Katrien Geysen.

Activatieplatform

‘The Hub’ is een initiatief van Wijnegem - Shop Eat Enjoy, in co-creatie met merken als Duvel, Coca-Cola, Philips, Proximus, Game Mania, Thissen Biljarts en Cosy House. Het hele jaar door zijn er ook opportuniteiten voor ad-hoc activaties van andere merken die een extra beleving brengen voor de bezoekers van de man cave.

“‘The Hub’ is een uitzonderlijk activatieplatform, waar merken een heel jaar door de unieke kans krijgen om grote groepen mannen kennis te laten maken met hun producten, ze uit te testen en te beleven: Experience Marketing 2.0. Nergens in België vind je momenteel een platform van deze omvang. Wij geloven sterk dat we met innovaties als deze, klanten en merken op een prettige manier kunnen samenbrengen en tegelijk de winkelervaring in Wijnegem nog kunnen verbeteren", besluit Katrien Geysen. 

‘The Hub’ is vanaf vandaag open van 9 tot 20 uur en op vrijdagen tot 21 uur.

Kritiek

Hoewel de man cave pas zijn deuren heeft geopend, komt er al meteen heel wat kritiek. Vooral de stereotypen in het promofilmpje lokken heel wat commentaar uit. "Is dit een 1 april grap?", "Vroeger bracht ik mijn kids in de Ikea naar de speelzone, moet ik dat nu met mijn man ook gaan doen?", "We moeten ingaan tegen genderstereotypering door sensibiliseringscampagnes, in het onderwijs..."... zijn slechts enkele reacties die we konden terugvinden op social media en onder de artikels in andere Vlaamse media.