Dinsdagmiddag waren er opnieuw storingen bij Atos Worldline, het bedrijf dat het elektronisch betaalverkeer beheert. De problemen werden gemeld door handelaars op verschillende plaatsen in ons land.

Tussen 13u35 en 13u55 konden consumenten twintig minuten lang niet betalen met hun bankkaart. Worldline weet niet wat de storing veroorzaakte en was wederom onbereikbaar via het servicenummer, waardoor veel handelaars hun ongenoegen uitten via Twitter. Intussen zouden de problemen zijn opgelost.

Amper twee weken geleden waren er ook al storingen bij Worldline. Toen al kreeg Atos heel wat kritiek over zich heen omdat deze maar liefst een week duurden. Net als vandaag communiceerde het hier amper over en konden handelaars niet terecht bij de klantendienst van het bedrijf. Toen al waren zelfstandigenorganisator Unizo, het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) en minister van Economie Kris Peeters niet te spreken over de manier waarop Atos Worldline met de problemen omging en eisten ze een schadevergoeding voor de getroffen handelaars.