-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
De Nederlandse winkelketen V&D is dan toch nog niet helemaal dood en begraven. Oud Hema-topman Ronald van Zetten en CoolCat-eigenaren Roland Kahn en Jaco Scheffers hebben samen de merknaam V&D gekocht en willen een doorstart maken, in eerste instantie enkel online.
Het leek over en uit voor V&D, maar het Nederlandse retailicoon lijkt nu toch nog een comeback te maken. De curatoren van het failliete V&D hebben bekendgemaakt dat Retail Ventures, een samenwerkingsverband tussen Ronald van Zetten (ex-Hema) en CoolCat-eigenaren Roland Kahn en Jaco Scheffers (Cool Investments), alle merkrechten en domeinnamen van V&D heeft gekocht. Hoeveel de drie ondernemers hiervoor betalen is onbekend.
In eerste instantie maakt V&D enkel online een doorstart. AL wordt een terugkeer naar de winkelstraat ook niet uitgesloten. "We zijn vol plannen om van V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld”, zegt Ronald van Zetten in een persbericht.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?