myPOS, een leverancier van betaaloplossingen voor hoofdzakelijk kleine zelfstandigen, is een samenwerking aangegaan met Bancontact. Tot nu toe werd enkel met Visa, Mastercard, JCB, UnionPay gewerkt. Omdat Bancontact het meest gebruikte betalingssysteem in ons land is, wordt het systeem interessanter voor Belgische handelaars en zelfstandigen.

myPOS is een cashloze betaaloplossing voor kleine handelaars en zelfstandigen, waarmee ze kaartbetalingen niet alleen in de winkel, maar ook online of via mobiele apparaten kunnen aanvaarden. Dit gebeurt via een gamma aan mobiele apparaten en online betalingsdiensten”, legt Anthony Notos uit. Hij is directeur van Heights Payments Terminals, de vertegenwoordiger van het Britse myPOS in de Benelux en een aantal ander landen.

 

Eerste omnichannel oplossing in België

Dat bedrijf verkoopt betaalterminals en betaaloplossingen. Volgens Notos biedt de samenwerking met Bancontact de eerste ‘omnichannel’-oplossing voor kleine zelfstandigen in België. “Voor het accepteren van online betalingen gebruiken de meeste bedrijven oplossingen zoals Ogone en voor de conventionele betalingen gebruiken ze de apparaten van onder andereWorldline en CCV. myPOS onderscheidt zich door alle vormen van betalingen in één systeem te combineren: met de betaalkaart, het betaalverzoek via een app, een integratie in een webshop, een ‘MOTO’-acceptatie in de hotels, en dergelijke”, zegt hij.

Dit betekent dat de handelaar of zelfstandige betalingen onafhankelijk van het kanaal op zijn account kan accepteren. Het is een modulair systeem en hij beslist zelf welke betalingskanalen hij wil gebruiken”, zegt hij. “Gezien de positie van Bancontact als voornaamste betalingssysteem in België kan myPOS als eerste een omnichannel betaaloplossing voor kleine handelaars op de Belgische markt aanbieden”, klinkt het tot slot.

Het betalingsplatform van myPOS is niet alleen bedoeld voor fysieke winkels, maar ook voor handelaars met mobiele activiteiten, zoals taxichauffeurs en marktverkopers, en online handelaars.