Glory Global helpt zijn klanten bij kostenbesparing

Tegenover cash management staat een stevige kost, maar door automatisatie-oplossingen kan deze aanzienlijk teruggedrongen worden. Glory Global is marktleider van dergelijke systemen. Een voorstelling.

 

“Hoe vaak hoorden we niet dat cash gedoemd is te verdwijnen?”, steekt Didier De Vos, Managing Director Benelux bij Glory Global Solutions, van wal. “Toch blijft het een belangrijk betaalmiddel, ongeacht de toename van de verschillende alternatieven. En wat meer is: omdat in het beheren van cash in de brede zin van het woord heel wat werkuren kruipen, hangt er ook een belangrijk prijskaartje aan vast. Precies daar ligt de meerwaarde van onze diensten en systemen”.

 

Fouten wegwerken

 

“Ons aanbod is divers, zowel qua omvang als aard van het systeem”, vervolgt Didier De Vos. “Waar het ene een soort intelligente spaarpot is, vervangt het andere volledig de klassieke kassa met menselijke bediening. Toch gaan de voordelen in dezelfde richting. Meer veiligheid, minder kans op fouten – in vele toepassingen worden fouten zelfs helemaal uitgesloten, maar ook meer comfort voor de medewerkers. Want als fouten worden gemaakt, worden die op iemands rekening geschreven, wat voor niemand een prettige zaak is. Een kassa die niet zou kloppen is ook een idee die zinloze stress veroorzaakt. Het gebruiksgemak bevindt zich dan ook niet enkel aan de kant van de consument”.

 

Supermarkten zijn een typische klandizie, maar het plaatje is ruimer. “Zonder in detail te treden, hebben we inmiddels toch al een mooi amalgaam van types winkels in ons klantenbestand”, stelt Didier De Vos vast. “Dit gaat van bakkers tot kledingwinkels, maar ook – en dat is misschien verrassend – garages. Voor heel wat van hun diensten is cash-betaling misschien niet de norm, maar het gebeurt toch nog vaak voor de aankoop van attributen allerhande. Is deze brede waaier niet het beste bewijs dat het belang van cash in onze samenleving groot blijft?”

 

Kwaliteit als meerwaarde

 

“Wij zijn geen prijsbreker, daar zijn we heel duidelijk in”, benadrukt Didier De Vos. “Wel gaan we voor kwaliteit en innovatie, wat in deze betekent: minder fouten, minder storingen en een grotere veiligheid. Samen met flexibiliteit onze belangrijke handelsmerken. Een standaard-samenwerking is er niet, de klant bepaalt welke vorm die aanneemt. Informatie en demonstraties kunnen ook ter plekke gegeven worden. Deze insteek zorgde ervoor dat we ons vandaag wereldwijd marktleider kunnen noemen, goed voor een marktaandeel van 45%”.

 

Oog voor esthetiek

 

Met twee modellen – CI-50 en CI-10 series – won Glory Global de ‘red dot design award’, een prestigieuze prijs die sinds 1955 jaarlijks uitgereikt wordt door het Design Zentrum Nordrhein Westfalen in Duitsland. Het gaat hier om wereld’s grootste design award, goed voor 6.300 ingezonden producten afkomstig uit 59 landen. “Deze prijs betekent heel veel voor ons”, legt Didier De Vos uit. “We gaan prat op de kwaliteit van onze producten, maar zijn er ons ook van bewust dat deze in een gegeven winkelomgeving geïntegreerd moeten worden waar het visuele een steeds grotere rol speelt”.

 

 

 

De vruchtbare samenwerking met Renmans

 

“Slagerij Renmans is met 300 winkels een van onze belangrijkste Belgische klanten”, stelt Gilles Mezrag, sales manager Belgium bij Glory Global. “Het implementatietraject was ook kenschetsend voor onze manier van werken”. Maar hoe begon het allemaal? “Een interne audit die in 2015 uitgevoerd werd, bracht een aantal markante dingen aan het licht”, stelt Thomas Bovy, IT-verantwoordelijke bij BRABHOLD. “Zo bleek onder meer dat wel heel wat medewerkers behoorlijk wat tijd aan cash geld besteedden. Tellen, het transporteren, het afsluiten van de kassa, kortom, stuk voor stuk handelingen die tijdrovend bleken te zijn. En de energie die je hierin stopt, kan nu eenmaal niet voor wat anders gebruikt worden. Op dat punt gekomen stelden we ons verschillende doelstellingen voorop: het verminderen van de tijd die in de omgang met cash geld kroop en als gevolg van deze besparing meer mensen inzetten op klantenservice, meer nadruk op hygiëne en een vermindering van wachtrijen voor de klanten”.

 


Thomas Bovy, IT-verantwoordelijke bij BRABHOLD (Renmans)

 

“We gingen stapsgewijs tewerk”, legt Gilles Mezrag uit. “Het eerste wat we deden, was het lanceren van een pilootproject in één winkel. Heel bewust koos Renmans voor een winkel met een gemiddeld wat oudere klandizie. Per slot van rekening is het net deze categorie waarvan men kan vermoeden dat ze de grootste aanpassingsmoeilijkheden met dergelijke systemen zal hebben. Dit leverde echter geen moeilijkheden op. Na deze fase kwam er een proof of concept met 27 toestellen in zowel België als Luxemburg. En nadat ook dat een positieve ervaring was, werd de knoop definitief doorgehakt. Uiteindelijk spreken we over een tijdspanne van 18 maanden tussen de opstart van de eerste pilootwinkel en de ultieme beslissing, een voldoende lange periode die het mogelijk maakt op een erg comfortabele manier te wikken en te wegen”.

 

 

Inmiddels zijn 400 Renmans-winkels met de systemen van Glory Global uitgerust. Alle Belgische filialen, plus nog een honderdtal in Frankrijk. “We zijn ontzettend blij met de samenwerking met Glory Global”, benadrukt Thomas Bovy. “De nauwe samenwerking, de begeleiding en de opvolging hebben van de implementatie een succes gemaakt. Deze automatisatie is al snel de norm geworden in onze winkels. Voor de eigen mensen, maar voor ook voor de klanten”.

 

Contact

Gilles Mezrag, Sales Manager Belgium
+32(0) 476 51 03 20
gilles.mezrag@glory-global.com
www.glory-global.com

 

categorie: 

Laatste productlanceringen