Gisteren opende de eerste AD Delhaize Merbraine zijn deuren in Braine l’Alleud. Die opening kadert in de expansiestrategie van Delhaize in België. De retailer hoopt zo een buurtwinkel te creëren die voldoet aan alle moderne eisen en aan de behoefte van de klant.

Met de komst van de nieuwe AD Delhaize Merbraine zet de retailer zijn expansiestrategie verder. Daarbij hoopt hij de klant te overtuigen met een betere klantendienst, meer comfort en een uitgebreider gamma. Door onder meer ook glutenvrije producten aan te bieden, probeert Delhaize beter tegemoet te komen aan de eisen van de klant. « AD Delhaize Merbraine onderscheidt zich door zijn helderheid, zijn ruimte, zijn rijke assortiment aan verse en lekkere producten, maar ook door zijn nabijheid, zijn service en het comfort dat wij aan onze klanten bieden. Dankzij deze nieuwe winkel, die volledig voldoet aan de verwachtingen van de klant, hopen we om nog nauwer in contact te staan met onze klanten. Bovendien bieden we niet alleen een interessant gamma vol kwaliteit, maar focussen we volledig op nabijheid, in alle mogelijk opzichten”, verklaren Renaud Caeymaex, Grégoire des Streel en Jean Guillaume Zustrassen, zelfstandige uitbaters van de winkel.

Winkelen wordt een ontspannende beleving

Delhaize wil van winkelen een gezellige, eenvoudige en vooral ontspannende beleving maken. Daarom heeft het gekozen voor een nieuw AD-concept: bredere gangpaden, sfeerverlichting, warme kleuren en een uitgebreid assortiment. De retailer wil zijn klanten zo opnieuw meer comfort en kwaliteit bieden. Achter dit nieuwe concept, schuilt een simpele, maar duidelijke filosofie: de klant centraal stellen, want met zijn nieuwe slogan ‘Mee met ’t leven’, wil Delhaize tegemoet komen aan de behoeften van zijn klanten.

Vers brood ter plaatse gebakken

Naast de vertrouwde Delhaize-formule, hebben zich ook enkele wijzigingen voorgedaan. Zo zullen klanten bij het binnenkomen meteen verwelkomd worden door de groente- en fruitafdeling, waar ze kwaliteitsvolle en verse producten kunnen terugvinden. Daarnaast breidt de retailer zijn gamma aan kwaliteitsvol vlees en verse vis uit.

Op de vernieuwde bakkerij-afdeling doen luxe-producten en verse broden die ter plaatse gebakken worden, hun intrede. “We zijn er erg trots op”, vertellen de uitbaters. “Het brood wordt meerdere keren per dag ter plaatse gebakken, waardoor we een hele dag extra vers brood kunnen aanbieden, zelfs ’s avonds”, klink het. Daarnaast kunnen wijnliefhebbers elke maand genieten van een nieuwe selectie wijnen en kunnen ze voor advies over foodpairing terecht bij de gelijknamige stand ‘foodpairing’.

Glutenvrij

Aangezien een goede gezondheid erg belangrijk is voor Delhaize, breidt het nu ook zijn speciale dieetgamma uit. Daarbij gaat het onder meer om glutenvrije producten, die tegenwoordig erg geliefd zijn. Die producten zijn terug te vinden bij de andere gereglementeerde diëten zoals voeding voor sporters, dieetproducten, producten zonder suiker, enzovoort.

Daarnaast komt de retailer ook tegemoet aan de wensen van de klanten door in te zetten op lokale producten, zoals roomijs en de producten van Upignac.

Lokale integratie

AD Delhaize wil zich vooral integreren in de buurt. “Deze winkel biedt werk aan 19 mensen en we proberen om die vacatures in te vullen door mensen uit de buurt. Dat is volgens ons al meteen een eerste stap in ons integratieproces. Al zal dat proces pas echt voltrokken worden door het contact van onze  gemotiveerde en enthousiaste medewerkers met de klanten”, benadrukken de uitbaters. “Onze mensen zijn gepassioneerd door voeding. Daarnaast volgen ze constant opleidingen zodat ze het beste van de moderne distributiewereld kunnen aanbieden: nabijheid, een aangename omgeving, soepele openingsuren en producten van de beste kwaliteit.”