Carrefour België en Medi-Market Group sluiten een strategisch partnership

Carrefour België en Medi-Market Group hebben een lange-termijnpartnership gesloten. Het objectief van deze overeenkomst is om apotheken en/of parafarmaciewinkels in enkele Hypermarkten Carrefour te openen en zo een uitgebreid assortiment aan gezondheids- en welzijnsproducten aan te bieden.

 

In het verleden had Medi-Market al zijn deuren geopend op de vernieuwde site van Carrefour Mont-Saint-Jean. Maar nu gaat de samenwerking van Carrefour en Medi-Market nog een stap verder. Vandaag maakten de twee bedrijven namelijk bekend dat ze een lange-termijnpartnership hebben gesloten. Concreet is het de bedoeling dat Carrefour binnenkort apotheken en/of parafarmaciewinkels zal openen in zijn Hypermarkten en bijgevolg een uitgebreid assortiment aan gezondheids- en welzijnsproducten zal aanbieden. Het parafarmacieconcept dat zal verschijnen volgens het bekende shop-in-shopconcept, zal trouwens worden uitgebreid naar verschillende Hypermarkten Carrefour waar de vraag naar dit soort producten groot is en waar er voldoende ruimte is, klinkt het bij de retailer.

 

Carrefour België is overtuigd van de complementariteit van beide enseignes. En dat mag ook wel want Medi-Market, dat werd opgericht door Yvan Verougstraete, is een van de meest opvallende en nieuwe winkelconcepten op de Belgische markt met een winkelpark van 30 parafarmaciewinkels, 16 apotheken en 3 schoonheidsinstituten, dat de wereld van de lichaamsverzorging op zijn kop wil zetten en toegankelijk wil maken voor iedereen.

 

In 2019 wil Medi-Market Group maar liefst 15 winkels openen en tegelijk zijn digitaliseringsproces verder doorzetten. Bijna 12.000 klanten brengen dagelijks een bezoekje aan de winkels, goed voor een omzet van meer dan 80 miljoen euro in 2018. Ondanks grote investeringen en het feit dat verschillende winkels nog in de opstartfase zitten, behaalde de groep voor het tweede jaar op rij een positief netto resultaat. Het bedrijf heeft trouwens bijna 400 mensen in dienst.

 

Naast zijn grote succes in België heeft Medi-Market Group ook plannen om de rest van de wereld te veroveren. Zo blijkt uit de recente overname van de parafarmacie Parashop Italia en zijn pan-Europese expansie in Frankrijk de komende maanden.

 

Lees ook een deel van het interview dat Gondola onlangs had met CEO Yvan Verougstraete en dat integraal te lezen was in de december-januari editie van Gondola Magazine(#240). 

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be

categorie: 

Laatste productlanceringen