De modecollectie die Heidi Klum voor supermarktketen Lidl heeft ontworpen, wordt begin september voorgesteld tijdens de prestigieuze New York Fashion Week. Later die maand zullen de kleren in de winkels liggen. 

De wereldpremière van de eerste gezamenlijke collectie van Heidi Klum en Lidl vindt plaats op 7 september in New York. De volledige “Esmara by Heidi Klum“-collectie wordt bij de start van de New York Fashion Week aan het publiek voorgesteld. Hiermee vieren Heidi Klum en Lidl het debuut van hun samenwerking op een internationaal en toonaangevend mode-event. 

Opvallend voor een food discounter, maar Lidl zegt zelf dat het de modewereld wil verrassen. “Lidl werd tot nu toe weinig geassocieerd met mode. Met Heidi Klum als creatieve inspiratiebron en succesvolle modeontwerpster aan onze zijde zal dat in de toekomst veranderen”, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl België. 

Op 18 september start de verkoop in de 300 supermarkten van Lidl België en op de webshop www.lidl-shop.be. Naast de kledingcollectie met maten 36 tot 44 bevat het assortiment ook accessoires en schoenen (van maat 36 tot 41). De collectie wordt in 28 landen, waaronder België, gelanceerd in meer dan 10.000 Lidl-supermarkten (en online Lidl-winkels).

Zoals het een discounter betaamt, zal de kledij aan scherpe prijzen aangeboden worden. Alle stuks van de collectie kosten tussen 7 en 35 euro, met uitzondering van een bikerjas in echt leder waarvan de prijs ongeveer 50 euro bedraagt.

De collectie bestaat uit onder andere blazers in luipaardmotief met romantische topjes, bomberjacks met skinny jeans, fijne kant met stoere lederen stuks en felblauwe met warme cognackleuren. “Ik wil mode ontwerpen met een wow-effect, die gemakkelijk combineert en iedere vrouw laat schitteren en dit tegen een onklopbare prijs”, aldus Heidi Klum.