De Belgische kledingketen JBC breidt haar aanwezigheid op de Duitse markt uit door een strategische samenwerking met Galeria Kaufhof. De zusterketen van Galeria Inno gaat een deel van de JBC-kindercollectie aanbieden in haar winkels.

Vanaf 8 september zal de Besties-kindercollectie van JBC te koop zijn in de 99 Kaufhof-winkels in Duitsland en vanaf eind september wordt ook de volledige kindercollectie van JBC beschikbaar op het online platform van de Duitse keten. De samenwerking met Galeria Kaufhof verbreedt, in combinatie met de JBC-winkels in Noordrijn-Westfalen en Rijnland-Palts en de Duitse webshop van JBC, de bestaande verkoop- en distributiekanalen van het merk in Duitsland. 

 

"We hebben in Galeria Kaufhof een partner gevonden met wie we onze uitbreidingsplannen op de Duitse markt kunnen verderzetten en daar zijn we blij om", zegt Bart Claes, CEO van JBC. "Het aanbod van Galeria Kaufhof staat op geen enkele manier in concurrentie met onze eigen winkels. Integendeel: onze eigen winkels liggen vrij geconcentreerd in Duitsland, en met de samenwerking met Galeria Kaufhof verbreden we de huidige distributiekanalen. We zijn ervan overtuigd dat Galeria Kaufhof de partner bij uitstek vormt om de bekendheid van het merk JBC verder te verhogen op de Duitse markt."

 

Ook Belgische expansie

Niet enkel in Duitsland, maar ook in België breidt JBC haar activiteiten verder uit. Recentelijk nog opende de kledingketen twee nieuwe winkels in Heist-op-den-Berg en Hannut. “We zijn zeer tevreden dat we kunnen blijven investeren in nieuwe winkels. Wij geloven ook echt in het samenspel van online en offline kanalen. De vestiging in Heist werd volledig volgens ons nieuw concept ingericht en krijgt in september een Pienter Pashok, een digitaal systeem dat de meest voorkomende paskamerfrustraties oplost en klanten toelaat efficiënt de hulp in te roepen van een van onze winkelmedewerkers”, licht Bart Claes toe.