In het kader van de integratie van Fnac en Vanden Borre kondigt de groep de lancering aan van de bouw van een bijkomende opslagplaats in Willebroek. Deze investering kadert in de groeistrategie van de groep en zal de ontwikkeling van de toenemende verkoop en de optimalisatie van de dienstverlening aan de klanten ondersteunen.

Over enkele maanden zet de groep Fnac Vanden Borre een nieuwe stap in de integratie van zijn twee bedrijven: in juni 2018 opent een nieuw magazijn van 14.000 m2 zijn deuren in Willebroek, ten noorden van Brussel. De oppervlakte van het huidige magazijn in Sint-Pieters-Leeuw volstaat niet meer om de uitbreiding van het beschikbare aanbod, in het bijzonder op het internet, te volgen en om aan de vraag van de markt te voldoen.

In juli 2016 werd de groep Darty, de moederonderneming van Vanden Borre, overgenomen door de Franse groep Fnac. De nieuwe groep tracht een krachtig antwoord te bieden op de verscherpte concurrentie van de pure online spelers, en op de consolidatiebeweging die aan de gang is in de distributiesector. Na een fase van grondige analyse in België bundelden Fnac en Vanden Borre in maart 2017 hun krachten onder de naam ‘Fnac Vanden Borre’. De twee merken behielden wel hun handelsmerk en hun specifieke kenmerken om hun klanten een verrijkt aanbod en een breder productengamma voor te stellen.

Dankzij een gemeenschappelijke organisatie en logistieke middelen voor beide merken zal de groep de beschikbaarheid van zijn producten in de winkels kunnen verbeteren en zijn serviceniveau verder kunnen optimaliseren. Hierdoor probeert Fnac Vinden Borre nog meer klanten en leden tevreden te stellen en versterkt de groep bijgevolg zijn engagement.

De teams die vandaag voor de logistieke activiteiten instaan, zullen vanaf de zomer van 2018 geleidelijk aan in de vestigingen van Sint-Pieters-Leeuw en Willebroek aan de slag gaan.

Charles-Henri de Maleissye, CEO van Fnac Vanden Borre, legt uit: “De uitbreiding van de twee magazijnen kadert volledig in onze groeistrategie. Ze zullen de groep Fnac Vanden Borre de middelen bieden om zijn ambities waar te maken en een nog sterkere omnichannelspeler te worden op de Belgische markt.”